به بهانه حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان جهان؛

داورزنی: اردوی آمریکا مانور تمرینی و موثر بود/شرایطمان در لهستان سخت و سنگین است

تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان بامداد امروز تهران را به مقصد لهستان ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال هم اکنون به عنوان شخص اول والیبال کشور باید برای این رشته که حالا جای خاصی در میان مردم و مسئولان کشور باز کرده برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشد.

بی‌شک همان طور که سطح توقعات از والیبال بالا رفته فکر مشغولی‌های این رییس هم گسترده‌تر شده است و باید کارشناسانه‌تر از قبل در خصوص برنامه‌های بیش روی والیبالی‌ها تصمیم‌گیری کند.

داورزنی در طول مدت کوتاه حضورش در راس فدراسیون والیبال توانسته به خوبی در راستای رشد توسعه‌ این رشته و بهره‌گیری از استعدادهای کشور گام‌های بلندی را بردارد و کارنامه درخشانی را کسب کند، امید می‌رود مسئولان کلان ورزش در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فدراسیون برای تیمهای ملی والیبال همکاریهای لازم را انجام دهند.

به بهانه اعزام تیم ملی والیبال کشورمان مسابقات قهرمانی مردان جهان در آخرین جلسه تمرین تیم ملی حاضر شده و با محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال مصاحبه‌ای تفصیلی انجام دادیم که به شرح زیر است.

** از وضعیت و شرایط اردو برایمان بگویید

تیم ملی پرسه سختی را پشت سر گذاشته است. بازیها و اردوهای مستمری داشتیم که از فروردین ماه سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد حضور مسابقات لیگ جهانی و انجام سفرهای متعدد همچنین سفر سنگینی که به امریکا داشتیم، از جمله مواردی است که تیم ملی پیش از حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان داشت.

طبق هماهنگی انجام شده تیم یک هفته زودتر به لهستان اعزام می‌شود تا با شرایط مسابقات آب و هوای کشور میزبان و تغییر ساعت هماهنگ شود قرار است در طول این مدت 2 باری تدارکاتی میان تیمهای ایران و استرالیا برگزار شود و ملی‌پوشان خود را برای یک رویداد بزرگ و سنگین که حدود 20 روز به طول می‌انجامد آماده می‌کند و بعد از آن باید در بازیهای آسیایی کره جنوبی شرکت کنند. ملی‌پوشان کارسختی را پیش رو دارند امیدوارم برای ملی‌پوشان مصدومیت خاصی پیش نیاید.



** مشکل خاصی در تیم احساس نمی‌کنید؟

تیم با شرایط روانی و روحی خوبی به این مسابقات می‌رود ولی باید پذیرفت که تا حدودی فوت حسین معدنی از نظر روحی روانی شرایط بازیکنان را تحت تاثیر قرار داد، این مساله فنی نیست چون بلافاصله فرد جایگزین وی انتخاب شد، اما فوت وی اثرات نامناسبی روی تیم گذاشت که توانستیم با تلاش زیاد شرایط را تغییر داده و تیم را به حالت اولیه باز گردانیم امیدواریم در این یک هفته که تیم پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان به لهستان اعزام شده است بازیکنان به شرایط ایده‌آل و مطلوب است پیدا کنند و در بازیهای قهرمانی مردان جهان نمایش خوبی از والیبال ایران داشته باشند.

** به غیر از نبود حسین معدنی آیا تیم مشکل دیگری دارد؟

بالاخره در یک تیم گروهی که پیش از شش ماه بازیکنان آن در کنارهم کار می‌کنند ایجاد برخی موضوعات خیلی طبیعی است باید فشارهای عصبی و خستگی اردوهای مستمر دوری از خانواده و ... را به طور کامل برطرف کرد رفع این موارد نیاز به یک تیم روان‌شناس دارد تا بازیکنان به لحاظ روحی به شرایط مطلوب دست پیدا کنند. خوشبختانه هم اکنون تیم در شرایط بسیار خوبی قرار داد.

**هم کواچ و هم بازیکنان اذعان کردند که سفر به آمریکا تاحدودی عامل خستگی تیم شده است، آیا از این اعزام به جز انجام بازی دوستانه هدف دیگری داشتید؟

آبان ماه سال گذشته،‌ مسئولان فدراسیون والیبال آمریکا دعوت نامه ای برای ما ارسال کردند و تلاش داشتند که اردوی مشترکی با تیم ایران داشته باشند، آن موقع هنوز معلوم نبود ما در سیدبندی فدراسیون جهانی در مسابقات لیگ جهانی در گروه آمریکا قرار می‌گیریم یا خیر؟ ولی همان موقع فدراسیون والیبال این کشور درخواست کمپ مشترک داشت، ما آن موقع خیلی ابراز رضایت نکردیم و به آن‌ها گفتیم که صدور روادید به خاطر سفری که اضافه باید انجام شود سخت است و در یک شرایط دیگری باید این کار صورت بگیرد، ولی چندین بار طرفین آمریکایی چندین بار ایمیل و دعوت‌نامه خود را برایمان ارسال کردند. نظر ولاسکو که آن زمان سکان هدایت تیم ملی را در دست داشت نسبت به این اردو بسیار مثبت بود به همین خاطر پس از بررسی‌های فراوان موافقت خود را به این دعوت به طور رسمی اعلام کردیم که پس از آن سیدبندی صورت گرفت و ما در لیگ 2015 با آمریکا هم گروه شدیم.



** پس حضور در این اردو به نفع ملی پوشان شد؟

با توجه به اینکه اولین باری است که تیم ما با تیم ملی آمریکا هم‌گروه شده است، بهتر دیدیم که انجام این سفر انجام شود و ملی پوشان شرایط موجود در این سفر، وضعیت سالن‌ها، حضور ایرانی‌ها در سالن و ... را از نزدیک لمس کنند،‌ به طور کلی باید بگویم که این اعزام، مانوری بود که برای بازی‌هایی که قرار است سال آینده انجام بدهیم، می‌باشد. این سفر برای ما خسته کننده بود ولی این بعد مسافت، اختلاف زمانی و شرایط سخت در کلان موضوع به نفع والیبال کشور است، ما سال آینده 2 بازی رسمی با آمریکا در این کشور داریم، آن‌ها هم همین طور باید در ایران حاضر شوند این سفر مناسبات میان والیبال ایران و آمریکا را بیشتر کرد و همچنین انجام این سفر یک مانور قبل از مسابقات اصلی رقم می‌خورد. خوشبختانه میزبان تمام سعی خود را برای عدم بروز مشکل بکار گرفت. دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا هم سنگ تمام گذاشت.

*** این مسابقات تدارکاتی تاثیری در وضعیت بازی‌های ما در مسابقات قهرمانی مردان جهان ندارد؟

در مسابقات قهرمانی مردان جهان ما با آمریکا در مرحله مقدماتی هم گروه هستیم و فقط یک بازی با این تیم داریم چون در مرحله اول شش تیم حضور دارند و از میان آن‌ها چهار تیم به مرحله دوم صعود می‌کنند، این هم گروهی و انجام بازی دوستانه در شرایط ما تاثیرگذار نخواهد بود. ولی برای ما بسیار مفید است چون این سفر و انجام چهار بازی در چهار سالن مسابقاتی که سال آینده باید در آن بازی‌های لیگ جهانی را برگزار کنیم.

*** مشکل حضور بانوان در سالن محل برگزاری مسابقات لیگ جهانی برطرف شد؟

این اراده در دولت وجود دارد تا شرایطی را فراهم کند که بتوانیم تعداد بیشتری از بانوان امکان دیدن بازی‌ها را در سالن مسابقه داشته باشند ولی با توجه به این که باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. امیدوارم روزی برسد امکانات فیزیکی و سخت‌افزاری ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه باشیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تیم ، ملی ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار