زرافشان خبر داد

وجود 50 هزار نیروی مازاد در سال تحصیلی 94-95 در دوره دوم متوسطه

معاون آموزش متوسطه وزارت‌آموزش و پرورش از وجود 50 هزار نیروی مازاد در سال تحصیلی 94 و 95 در پایه اول دوره دوم متوسطه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت‌آموزش و پرورش در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه در 5700 مدرسه سال تحصیلی‌ آینده اجرا می‌شود و هر کدام از مناطق کشور می‌بایست حداقل 8 مدرسه را تحت پوشش این طرح قرار دهد.

وی با اشاره به این که کلید تحقق ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی در دست مدیران توانا است افزود: توسعه پژوهش‌سراهای آموزشی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش است و از 184 درخواستی که برای تأسیس پژوهش‌سرا داشتیم به 100درخواست مجوز ارائه کردیم.

زرافشان با اشاره به اجرای سیاست برون سفاری و خرید خدمات آموزشی گفت: در سال گذشته 80 هزار دانش‌آموز از طریق برون‌سفاری آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند که امسال این رقم را به 100 هزار نفر خواهیم رساند.

معاون آموزش متوسطه وزارت‌آموزش و پرورش ادامه داد: سال آینده هنگامی که شما مدیران در این اجلاس حضور یافتید می‌بایست ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی 94-95 در دوره اول و دوم متوسطه را انجام داده باشید.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ سال آینده در دوره اول دوره متوسطه هر سه پایه تحصیلی را داریم و بر این اساس به 55 هزار نیرو نیاز داریم.

زرافشان با اشاره به این که برای تکمیل پایه نهم به 55 هزار نیرو نیاز داریم افزود: هم اکنون این نیروها به مقطع ابتدایی و دوره دوم متوسطه رفتند بنابراین باید تدابیر لازم را برای تأمین این 55هزار نیرو داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت‌آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 94-95 پایه اول دوره متوسطه را نداریم و بر این اساس 50هزار نیرو مازاد می‌شوند. که از هم اکنون باید برای اضافه تدریس آن‌ها و این که در کدام بخش به کار گرفته شوند برنامه ریزی نماییم.

زرافشان در پایان خاطرنشان کرد:‌ استقرار ساختار 6.3.3 بیشترین مشکل آموزش و پرورش را به دوره اول و دوم متوسطه وارد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۴
با این وضعی که بوجود آمده بعد از بیست وپنج سال خدمت حالا باید مازاد شویم؟ این انصاف است ؟ چرا کسانی که پارتی دارند این اتفاق برای آنان روئ نمیدهد
آخرین اخبار