راهنمای بازار/

نقش "ویترین" در جذب مشتری چگونه است؟

ویترین فروشگاه شما در واقع تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان را به نمایش می گذارد و از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب می شود.

 

 
 
 

  به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ویترین فروشگاه شما در واقع تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان را به نمایش می گذارد و از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب می شود.

حتی اگر جز مخالفان تجملات هم باشید، گریزی از یک اصل مهم در کسب و کار وجود ندارد و آن هم بکارگیری طراحی و تزئینات برای شکار نگاه مشتریان است. پس در ادامه توصیه هایی بسیار ساده و البته مهم و کاربردی را برای آن دسته از صاحبان کسب و کار که با مشتریان حضوری، سرو کار دارند، مطرح خواهیم کرد.

 یک ویترین با طراحی مناسب و تزئینات زیبا می تواند نگاه هر مشتری را به سمت خود جلب کند. ویترین فروشگاه شما در واقع تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان را به نمایش می گذارد و از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب می شود. حتی در فروشگاههای آنلاین نیز که مشتری حضور مجازی دارد، ظاهر وب سایت اولین چیزی است که مشتری را به سوی خود جلب می کند.

 


برنامه ریزی:
پیش از طراحی و اجرای ویترین فروشگاه خود باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. با توجه به حوزه فعالیت و مخاطبان کسب و کار خود اساس و پایه تزئینات را مشخص کنید. انتخاب رنگ های جسورانه و الگوهای مناسب در فروشگاه مخصوص کودکان می تواند بسیار جذاب باشد. اما برای ارائه دهندگان خدمات مجالس نامزدی و عروسی رعایت استانداردهای چون ظرافت و رنگ های مجلسی نمایانگر سطح خدمات خواهد بود.

نور:
یکی از ضروری ترین جنبه های طراحی ویترین توجه ویژه به تکنیک های نورپردازی آن است. از نورهای(رنگی) دوست داشتنی و روشن در ویترین های مخصوص کودکان استفاده کنید. عامل "نور" باید هماهنگ با نوع کسب و کار شما باشد. تلاش کنید تا چشم مشتریان خود را با نورهای آزاردهنده و بی ربط به نوع کسب و کارتان، از دست ندهید. امروزه انواع مختلف لامپ های رنگی با مصرف بهینه و قیمت مناسب در دسترس شما قرار دارد.

پوشش:
اگر در بخش هایی از ویترین فروشگاه خود ناگزیر به استفاده از پوشش هایی همانند کاغذ دیواری هستید از انواع ویژه ونقش دار استفاده کنید دیواره های ویترین باید با دیوارهای اطاق منزل تفاوت هایی داشته باشند! برای کفپوش و دیوارها نیز باید نهایت سلیقه را بکار ببرید البته بهتر آن است از مواد و نوع رنگ هایی استفاده شود که زود فرسوده نشوند.

 


وسایل خاص:
استفاده از وسایل خاص همواره در ویترین جواب می دهد! برای مثال سری به سمساری های محل خود بزنید، رادیوها و تلویزیون های قدیمی حتی چرخ خیاطی و اتوهای چند ده سال پیش نیز بسیار مناسب هستند و نگاه مشتریان را به خود گره می زنند.

تجربه:
با وجود اینکه شما بهترین طراح ویترین هستید! اما مقداری جستجو و تلاش برای بهره گیری از تجربیات دیگران، همیشه نتایج خوبی را به دنبال دارد. اگر پرداخت هزینه ها برای شما ممکن باشد می توانید به یک گروه طراحی مراجعه کرده و یک ویترین حرفه ای را برای فروشگاه خود داشه باشید.

 


مبلمان:
استفاده از مبل مناسب، حتی اگر فضای کمی در فروشگاه دارید، بسیار مهم است. بکار گیری مبلمان شیک و مدرن نمایانگر سطح فروشگاه شما خواهد بود.

گل های تازه:
ایده ای که اخیرا بسیار مورد توجه فروشگاهها قرار گرفته، استفاده از گل های تازه در ویترین است هر چند که این روش هزینه هایی را برای شما بدنبال دارد اما از همکاران خود کاملا متفاوت خواهید بود.

منبع:پول نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار