محل زندگی، اولین ریسک فاکتور ابتلا به این بیماری

در آسم فاکتور وراثت دخالت دارد و می‌تواند راه‌های هوای را تحریک کند.

محمدرضا بلورساز متخصص اطفال  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ آسم بیماری ارثی بوده که می‌تواند راه‌های هوایی را تحریک کند. آسم ممکن است خود را با اشکال بالینی خفیف، متوسط و شدید نشان دهد. در نوع خفیف کودک با تنگی نفس خفیف مواجه شده اما در نوع متوسط و شدید تنگی نفس بسیار شدت می‌یابد.

وی ادامه داد: در آسم بسیار شدید علاوه بر تنگی نفس، کودک دچار حملات کبودی و سیانوز می‌شود به طوری که گاهی نیاز است تا او را در آی سی یو بستری کنند.

وی اظهار داشت: علائم این عارضه بسیار متنوع است که بر اثر سن، موقعیت جغرافیایی، محل زندگی و تماس با مواد آلرژن این علائم تفاوت دارند. آسم با نشانه‌هایی نظیر خس خس سینه و سرفه ممکن است ظاهر شود که بیشتر بر اثر تماس با مواد آلرژی مانند مواد غذایی و شیمیایی، هوای آلوده، ویروس سرما خوردگی (سینوزیت)، سیگار و استرس به وجود می‌آید.

بلورساز تصریح کرد: تشخیص بیماری آسم بالینی است که عکس، رادیوگرافی و انجام آزمایشات در تشخیص این عارضه کمک می‌کنند.
کودکی که آسم دارد، باید از عواملی که باعث ایجاد و تشدید این عارضه در او می‌شوند، مانند آلرژی به مواد غذایی محرک دوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کودکان اضافه وزن دارند و پزشکان معتقدند که افزایش وزن و چاقی منجر به تشدید بیماری‌ آسم در آن‌ها می‌شود. در صورتیکه فردی آسم غذایی دارد، بهتر است خربزه  و ادویه جات مصرف نکند، همچنین این افراد نباید کاکائو مصرف کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آسم ، هوای آلوده ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار