تاکید محیط زیست بر جلوگيري از آلودگي آب سد ماملو و رودخانه جاجرود

سرپرست اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار بر لزوم ساماندهي و اجراي برنامه هاي مديريتي بمنظور جلوگيري از آلودگي آّب سد ماملو و اثرات منفي بر آبزيان و حيات وحش رودخانه حفاظت شده جاجرود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در بازدید از زيستگاهها و حيات وحش منطقه حفاظت شده جاجرود و پارک ملی خجیر ، با مشاهده حيات وحش و مناظر بكر و چشم اندازهاي فوق العاده طبیعی، بر ارزشها و حساسيت هاي اين مجموعه حفاظتي تاکید کرد.

وی با توجه به حضور گونه هاي حيات وحش منحصربه فرد اين مناطق ( قوچ و ميش البرز مركزي) و پوشش گياهي غني و همچنين نزديكي به تهران كه سبب گرديده این منطقه بعنوان ريه تنفسي كلان شهر تهران بشمار برود، اظهار داشت: فرهنگ سازي و لزوم ارتقاء دانش زيست محيطي عمومی در سطوح مختلف بويژه در سطح مدارس و دانش آموزان مقطع ابتدايي و بازديد ميداني از مناطق با حضور كارشناسان مربوطه از الزامات می باشد.

حیدری در ادامه این بازدید، از سد ماملو كه مصارف متعددي از جمله تامين آب شرب تهران و پاكدشت و همچنين تامين آب مورد نياز كشاورزي دشت ورامين را داشته و در مناطق تحت مديريت اداره پاركهاي ملي خجير و سرخه حصار و حوزه استحفاظي شهرستان پرديس واقع است بازديد شد.

امامعلی یگان زاده سرپرست اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار ضمن معرفی مناطق تحت حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار و اجرای برنامه های دقیق مديريتي و حفاظتی منطبق با زون بندي مجموعه به منظور حفظ و احیاء زيستگاهها و حيات و حش مناطق، گفت:

پرندگان مهاجر آبزي در فصول سرد سال در منطقه سد ماملو حضور قابل توجهی داشته که كاركردهاي علمي و تفرجي آن زمينه ساز اجراي فعاليت هاي گسترده  مرتبط با طرح هاي گردشگري مي باشد.

وی تصریح کرد: اين در حالي است كه لزوم ساماندهي و پايش صنايع بالادست و اجراي برنامه هاي مديريتي بمنظور جلوگيري از آلودگي آّب سد ماملو و اثرات منفي بر آبزيان و حيات وحش رودخانه حفاظت شده جاجرود باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در خاتمه از ساخت و سازها و اراضي واگذاري به مسكن مهر پرديس در محدوده دره بهشت كه در منطقه حفاظت شده جاجرود و مرز زون امن پارك ملي خجير واقع شده ، اثرات سوء حاصل از اجراي پروژه موصوف و حضور ساكنين در منطقه كه مباحثي از جمله ايجاد انواع آلودگي ها، افزايش شكار و صيد غيرمجاز، تخريب و تصرف اراضي ملي و پوشش گياهي را شامل مي شود، بازدید شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: خجیر ، بازدید ، فرماندار ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار