مطهرنژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فرش:

تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز ملی فرش ایران و بنیاد تعاون زندانیان منعقد شد

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فرش با اشاره به ‌انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز ملی فرش ایران و بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان گفت: امید است که با انعقاد این تفاهم‌نامه، خدمت کوچکی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها به ثمر برسد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "رحیم مطهرنژاد" مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فرش با حمید کارگر، مدیرعامل مرکز فرش ایران در خصوص همکاری میان دو مجموعه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این جلسه که با حضور جمعی از معاونین مرکز ملی فرش ایران در محل برگزاری نمایشگاه فرش برگزار شد، طرفین برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای آموزش و تولید فرش دستبافت ابراز تمایل کردند.
 
مطهرنژاد در این جلسه ضمن معرفی بنیاد گفت: بنیاد تعاون با سابقه 65 ساله خود به عنوان یک نهاد غیر دولتی، با هدف بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه در زمینه اشتغال و مهارت آموزی زندانیان فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: در حال حاضر با کمک موثر سازمان فنی حرفه‌ای بیش از 100 هزار نفر از مددجویان در 200 رشته مختلف فنی، هنری و صنعتی در حال مهارت آموزی هستند که بعد از پایان دوره‌های آموزشی و کسب مهارت و گواهینامه در کارخانه‌های حامی مشغول به کار خواهند شد.
 
مطهرنژاد تصریح کرد: این مددجویان در دوران کار در کارگاه‌های بنیاد دستمزد دریافت می‌کنند و در حال حاضر 25 هزار نفر از این مددجویان پس از پایان دوران محکومیت خود وام اشتغال دریافت کرده اند تا با مهارتی که در دوران محکومیت فراگرفته‌اند، امکان ایجاد یک شغل آبرومندانه را برای خود را فراهم کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهمنامه میان دو مجموعه خدمت کوچکی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها به ثمر برسد.
 
در ادامه مدیرعامل مرکز فرش ایران گفت: باور داریم که فرش دستبافت از زاویه‌های مختلف قابل توجه است و تأثیر و نقش اجتماعی فراوانی دارد که یکی از آنها ایجاد اشتغال در میان زندانیان و شرایط حاصل از آن در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
 
کارگر افزود : مصداق عینی یک کار خوب و عملیاتی در همراهی دو مجموعه با آموزش مناسب، نه تنها در زندان برای زندانیان فواید فردی و روحی فراوانی دارد، بلکه برای خانواده‌های زندانیان بعد از خروج وی از زندان نیز به عنوان یک شغل پایدار می‌تواند اثرات روانی و اجتماعی خوبی به همراه داشته باشد.
 
مدیرعامل مرکز فرش ایران خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش از هر رخداد، برنامه و ایده‌ای که کمک به ترویج و تبلیغ فرش دستبافت و حضور بیشتر در جامعه و گسترش فرآیندهای تولید و تحارت آن می‌شود استقبال می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار