نشست خبری رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان؛

علی مرادی: برنامه های مختلفی برای درآمدزایی داریم

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: با توجه به میزبانی‌ها و اعزام‌های این فدراسیون، بودجه و اعتبارات تخصیصی کفاف نمی دهد و ما خودمان برنامه‌های مختلفی برای درآمدزایی در این فدراسیون داریم.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

کرم الله علی مرادی در این نشست با بیان این که فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان 22 انجمن ورزشی دارد گفت: این فدراسیون حتی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان نیز بزرگتر است اما در بحث اعتبارات این دو فدراسیون به هیچ وجه قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

علی مرادی گفت: فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در 10 رشته ورزشکاران خود را به بازی‌های آسیایی گذشته فرستاد در حالی که پیش از این تنها در پنج رشته حضور داشت اما با تصمیمی که گرفتیم پنج رشته دیگر را نیز به این مسابقات اعزام کردیم و در همان پنج رشته‌ای که برای اولین بار به مسابقات اعزام کردیم 70 درصد ورزشکاران مدال آور بودند که سهم بانوان برای اولین بار بیشتر از آقایان بود.

وی با اشاره به جایگاه ایران در المپیک ناشنوایان 2013 صوفیه بلغارستان گفت: در این مسابقات با 32 مدال در رده هشتم رقابت‌ها قرار گرفتیم و نسبت به دوره گذشته با 9 پله صعود جایگاه خود را از هفدهمی به تک رقمی رساندیم. این امر با پیگیری برنامه‌های اردوی آمادگی تیم‌ها به صورت منظم و بر اساس برنامه‌های فنی و علمی در سایه بدنسازی و تغذیه صحیح تحقق یافت. تمامی این‌ها نشان می‌دهد که این فدراسیون با برنامه حرکت می کند.


عل مرادی در خصوص مسابقات فوتسال قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه که از فردا به میزبانی کشورمان در تهران برگزار می شود گفت: 10 کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند، اما به دلیل مشکلات مالی شش تیم انصراف دادند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان افزود: مسابقات فوتسال قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم‌های ژاپن، تایلند، بحرین ، ازبکستان و تیم ناشنوایان ایران برگزار می شود.

وی تیم تایلند را مهمترین رقیب ایران در این رقابت‌ها دانست و تصریح کرد: تیم ملی فوتسال ناشنوانان ایران عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد و تایلند نایب قهرمان جهان است. با توجه به اینکه تایلند سال آینده میزبان مسابقات فوتسال قهرمانی جهان ناشنوایان است، حضورش در رقابت‌های تهران اهمیت زیادی دارد.

علی مرادی در ادامه به میزبانی ایران برای مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها قرار است از 28 آبان تا 9 آذرماه امسال به میزبانی کیش برگزار شود.

وی تاکید کرد: با رییس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا صحبت کردم و اگر کمتر از 10 تیم در این رقابت ها شرکت کنند، ایران از میزبانی انصراف خواهد داد.

علی مرادی در خصوص اعتبارات این فدراسیون گفت: درخواست اعتبار ما برای سال 93، سه میلیارد تومان بود که یک میلیارد و 100 میلیون آن تصویب شد اما در حال حاضر با پرداخت 350 میلیون تومان از اعتبار سال جاری تنها 30 درصد اعتبار مصوب به ما پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به میزبانی‌ها و اعزام‌های این فدراسیون به مسابقات مختلف بین المللی، بوجه و اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کفاف نمی دهد و ما خودمان برنامه‌های مختلفی همچون سال‌های گذشته برای درآمدزایی در این فدراسیون داریم.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با بیان این که هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون برای ایران بسیار مهم است گفت: اما ما هم امسال دو میزبانی و چند اعزام خارجی داریم و باید خود را برای هشتمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان آماده کنیم.

وی افزود: کاروان اعزامی ورزش ناشنوایان به بازی‌های آسیایی سال آینده شامل 280 ورزشکار است و از 17 رشته این رقابت‌ها در 15 رشته شرکت داریم وسهم بانوان 8 رشته از این 15 رشته خواهد بود.

علی مرادی با اظهار امیدواری برای موفقیت کاروان ایران در بازی‌های اینچئون گفت: ما هم قول می دهیم در بازی‌های آسیایی ناشنوایان در چین تایپه جایگاه ایران را حداقل دو پله ارتقا بخشیده و از جایگاه پنجم آسیا به جایگاه سوم برسانیم.

وی از وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک خواست از ورزش ناشنوایان حمایت کرده و تا پایان شهریور ماه حداقل 50 درصد اعتبارات سال جاری را پرداخت کنند. وقتی یک فدراسیون عملکرد خوبی داشته و برنامه هایش را با درصد بالایی از موفقیت اجرا می کند، باید مورد حمایت نیز قرار گیرد.

وی با انتقاد از هزینه‌ها و اعتبارات زیادی که در کشور برای فوتبال می شود خاطر نشان کرد: اگر قرار است ورزش یک کشور در ابعاد مختلف رشد یابد، باید در تمام ابعاد نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرد اما بیش از 80 تا 90 درصد برنامه‌ها و اعتبارات به فوتبال اختصاص دارد و متاسفانه اعتبارات فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با این همه موفقیت حتی یک درصد این اعتبارات نیست.

علی مرادی با اشاره به این که پاداش قهرمانان المپیک ناشنوایان 2013 بلغارستان تمام و کمال پرداخت شده است گفت: خوشبختانه تنها فدراسیونی که پاداش قهرمانانش زود پرداخت شد فدراسیون ناشنوایان بود که سه هزار سکه تخصیص یافته به مدال آوران داده شد.

رییس فدراسیون ناشنوایان ادامه داد: دو ستاد برای اجرای دقیق برنامه‌های فدراسیون راه اندازی و فعال شده‌اند که اولی کارهای مرتبط با میزبانی‌های ایران در مسابقات فوتسال و فوتبال قهرمانی آسیا - اقیانوسیه را به عهده دارد و دومین ستاد وظیفه برنامه ریزی و آماده سازی کاروان ایران در هشتمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان در چین تایپه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه ما امسال برای نخستین بار در کشور، میزبان رقابت‌های فوتسال و فوتبال قهرمانی آسیا - اقیانوسیه هستیم، درخواست میزبانی مسابقات جهانی این دو رشته و رشته‌ای کشتی، دوی صحرانوردی، جودو، کاراته و تکواندو را نیز داده ایم که با میزبانی کشتی موافقت شده و بقیه هم در حال بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار