ارومیه/

خرید 13 هزار تن گندم از کشاورزان خوی

مدیر جهاد کشاورزی خوی از خرید 13 هزار تن گندم از کشاورزان خوی خبر داد.

حسن حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت تاکنون 13 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خوی خریداری شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 25 هزار تن گندم از گندمکاران این شهرستان توسط مراکز خرید گندم خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی به پیش‌بینی میزان برداشت گندم در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 34 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیمی این شهرستان برداشت شود.

حسین‌زاده با اشاره به فعالیت 14 مرکز خرید گندم در خوی، اظهار داشت: این مراکز از اوایل تیرماه آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوی بوده و با توجه به تدابیر اندیشیده شده مبالغ خرید گندم در عرض یک هفته به حساب اعلامی کشاورزان واریز می‌شود.

وی به سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال 12 هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی به میزان خسارت وارده شده به محصولات باغی و زراعی از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: حدود 560 میلیارد ریال خسارت در اثر سرمازدگی به محصولات باغی، زراعی و دامی این شهرستان وارد شده است/ش/ن.

برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.