شگفتی و تشویق حاضران در اجرای گروه کر "فیلارمونیک ایران"

کنسرت گروه "کر فیلارمونیک ایران" دومین شب از اجرای خود در تالار وحدت را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران شب گذشته دومین شب از کنسرت گروه "فیلارمونیک ایران" به سرپرستی "علیرضا شفقی نژاد" با حضور هواداران این گروه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

در آغاز کنسرت پس از ورود تماشاگران اعضای گروه "فیلارمونیک تهران" به صحنه آمده و مشغول کوک کردن سازهای خود شدند.

*مادر ایستاده به سوگ تقدیم به همه مادرها

با ورود "علیرضا شفقی نژاد" بر روی سن تالار وحدت حضار وی را تشویق کرده و پس از آن شفقی نژاد ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در سالن گفت: مطابق معمول این پانزده سالی که ما را لایق دانستید ممنونم که باز هم از بنده و گروهم حمایت می کنید.

وی ادامه داد: قطعه "استابات ماتر" قطعه دشواری است و درباره رنج و عذاب مادری پس از، از دست دادن فرزندش است و زمانی که این کار را آغاز می کند شاهد از دست دادن فرزند دیگرش هم می‌شود.

شفقی نژاد در ادامه در توضیح قطعه "مادر ایستاده به سوگ" افزود: این قطعه شرح حال همه مادرانی است که همیشه نگران فرزندانشان هستند و حتی شامل منی که مادرم را از دست داده ام هم می شود، به همین خاطر این اثر را تقدیم می کنم به همه مادران عزیز و اجرای امشب را به ویژه به "آلوین آوانسیان" عزیز که مادرش را به تازگی از دست داده تقدیم می کنم.

وی تصریح کرد: این اجرا در ده قسمت است که به صورت پشت سرهم اجرا می شود و در صورتی که خواستید ما را تشویق کنید از شما خواهش می کنم که در پایان قسمت دهم این اتفاق صورت بگیرد.

البته که در طول اجرا مشخص شد که بعضی از حاضران سالن به حرف های "علیرضا شفقی نژاد" هیچ توجهی نداشتند و در پایان اجرای قطعات متاسفانه شروع به تشویق گروه می‌کردند که این اتفاق نیز موجب برهم خوردن نظم سالن و اعتراض دیگر حاضران کنسرت گروه "فیلارمونیک ایران" شد.

پس از پایان سخنان شفقی نژاد گروه آماده اجرا شده و در ابتدا نیز دو ساز ارگ کلیسا و فلوت شروع به نواختن کرده و ده قطعه "مادر ایستاده به سوگ" اثر "آنتونین دورژاک" را اجرا کردند.



از اعضای گروه "فیلارمونیک ایران" باید به "آلوین آوانسیان" نوارنده ارگ کلیسا، "سهراب بابکی" و "مهدی کیانی" فلوت، "حسام صدفی نژاد"، "شمیم کیانی" و "کیمیا شعرباف" ابوا، "سایوری شفیعی" و "علی شمس آبادی" کلارینت، "علیرضا متوسلی" فاگوت و همین طور حضور مرد اول موسیقی این روزهای ایران "میلاد عمرانلو" نوازنده تیمپانی اشاره کرد. 

همین طور به سولیست های گروه "فیلارمونیک ایران" "گلاره وزیری زاده" سوپرانو، "سایه سدیفی" آلتو، "بیژن اسماعیلی" تنور و "مهدی امینی" باس باید اشاره کرد.

در کنسرت گروه "فیلارمونیک ایران" هنرمندانی چون "گلاب آدینه" و "شیرین بینا" حضور داشتند.
و اما...

وقتی که شب گذشته به تماشای کنسرت گروه "فیلارمونیک ایران" رفتم انتظار استقبال چشمگیر تری از این گروه که به قول شفقی نژاد پانزده سال است که در حال فعالیت هستند داشتم اما شاید به جرات بتوان به ظرفیت خالی نصف سالن اشاره کرد که این برای گروهی که توسط هیچ ارگان دولتی حمایت نمی شود خیلی سخت و دردناک باشد.

مگر مثل "علیرضا شفقی نژاد" و گروه "فیلارمونیک ایران" چند نفر و گروه دیگر وجود دارند که با این کیفیت به اجرای قطعاتی برجسته در قالب کرال سمفونی و فولکلور از آهنگسازان برتر جهان بپردازند.



البته که این استقبال کم نیز به خود شفقی نژاد و گروه وی که پانزده سال است که در این مارکت از موسیقی در حال فعالیتند نیز بازمی‌گردد زیرا که خود شفقی نژاد و علاقه مندان به اینگونه موسیقی باید به فکر بیفتند و این اتفاق را آسیب شناسی کرده و برای آن درمانی بجویند در غیر این صورت اجرای اینگونه آثار با توجه به بازار داغ موسیقی پاپ ایرانی همیشه با شکست مواجه شده و این گروه‌ها برای جبران آسیب های مالی خود به سمت اجراهای دولتی و خصوصی و تجمع های هنری می روند.

در هر صورت کنسرت "مادر ایستاده به سوگ" اثر "آنتونین دورژاک" بوسیله گروه موسیقی "فیلارمونیک ایران" اجرایی بسیار شریف و با ارزش بود. تجربه ای که شاید هیچ وقت تکرار نشود البته که خصوصی بودن این اجرا بدون هیچ حمایتی موجب محروم بودن این گروه از بسیاری از امکانات شد ولی به هر صورت امیدوارم که اینگونه از اجراها دوباره تکرار شده و با قدرت ادامه دار باشد.


گزارش از: مهدی خان‌محمدی/


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.