به‌‌راه‌افتادن جنگ داخلی در اسرائیل با گسترش انتقادات از "نتانیاهو"

المنار در گزارشی اعلام کرد؛ با گسترش موج انتقادات علیه نتانیاهو، جنگی داخلی در اسرائیل به راه افتاده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران تلویزیون المنار با اشاره به خبر تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر این که 59 درصد اسرائیلی‌ها این رژیم را بازنده جنگ غزه می‌دانند گفت با گسترش موج انتقادات علیه نتانیاهو، جنگی داخلی در اسرائیل به راه افتاده است.

با پایان یافتن عملیات نظامی علیه غزه، با توجه به گسترش موج انتقادات علیه نتانیاهو، جنگی داخلی در اسرائیل به راه افتاده است. کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد 59 درصد اسرائیلی‌ها معتقدند این رژیم در جنگ شکست خورده است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت بلافاصله پس از آغاز آتش بس با نوار غزه، مناقشات در رژیم صهیونیستی آغاز شد و تعدادی از وزیران کابینه نتانیاهو، حملات شدیدی را به این توافق، که آن را پیروزی آشکار فلسطینیان و شکستی بزرگ برای اسرائیل می‌دانند، آغاز کردند. عوزیل انداو از وزیران کابینه نتانیاهو گفت این جنگ پس از 50 روز نبرد، احساس شدیدی را مبنی بر از دست رفتن دستاوردهای اسرائیل به وجود آورده است. وی افزود حماس یک موفقیت سیاسی کسب کرده است و این گروه حق دارد اعلام پیروزی بکند زیرا رهبران آن هیچ آسیبی ندیدند و بیشتر توان و قدرت خود را همچنان حفظ کرده است.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت، نتانیاهو از موشه یعلون وزیر جنگ خواسته است اشتباهاتشان را بررسی کند. روزنامه‌ها آرتص هم نوشت نتانیاهو مشکل بتواند اسرائیلی‌ها را  متقاعد کند که در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده است. 

دانی دانون از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) گفت: من از خودم می‌پرسم اگر نخست وزیر خود جزو مخالفان بود اکنون چه می‌گفت. قطعا وی خواستار نابود کردن حماس می‌شد. بنابراین، این ماموریت کامل نشده است و هیچ موج تبلیغات رسانه‌های نمی‌تواند واقعیات را تغییر دهد. اکنون ساکنان شهرکهای جنوبی هیچ تضمینی ندارند و مشکل بتوان به آنها گفت که اوضاع بر وفق مراد است.

عوفیر بیئس نماینده کنست  گفت: فرایند تصمیم گیریها تاکتیکی بود نه راهبردی. این تصمیمات در میان ناآرامی‌ها و اختلاف نظرهای شدید اتخاذ شد. اختلافات گسترده ای که به شکلی بی سابقه علنی شد برداشت بدی را در میان مردم ایجاد کرد. ما بحران رهبری داریم این چیزی است که در این نبرد بسیار روشن بود.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود شهرک نشینیان صهیونیست در شهرک‌های اطراف غزه از آنچه که بی توجهی دولت به ایجاد امنیت برای این شهرک‌ها می‌دانند، به شدت ابراز نارضایتی کرده و از بازگشت به شهرک های محل سکونتشان پیش از اطمینان یافتن از تامین امنیت بلندمدت خودداری کرده‌اند.

حییم پلین، رئیس شورای محلی شهرک اشکول گفت: در جریان عملیات سرب گداخته(جنگ 22 روزه)، 48 ساعت پس از آغاز عملیات، در معرض گلوله باران و موشک‌های فلسطینیان قرار گرفتیم و در عملیات  ستون ابر(جنگ 8 روزه) موشک‌های فلسطینیان 24 ساعت پس از آغاز عملیات به شهرک ما شلیک شد. از این رو من به ساکنان این شهرک توصیه نمی‌کنم به منازل خود بازگردند زیرا هیچ اعتمادی به دولت نداریم.

ایتمار شمعونی شهردار شهر عسقلان گفت: تفاهمات به عمل آمده پس از عملیات سرب گداخته تفاهمات پس از عملیات ستون ابر را به وجود آورد و این تفاهمات هم ما را به تفاهمات کنونی پس از عملیات صخره سخت رسانید. ما به کجا خواهیم رسید؟ فلسطینیان در سایه آرامش ها و آتش بس های برقرار شده قبلی یک شهر زیرزمینی احداث کرده و به تولید موشکهایی پرداخته اند که برد آن به فرودگاه بن گوریون و سراسر اسرائیل می رسد. جنگ آینده هم رخ خواهد داد و بسیار شدیدتر و درآورتر خواهد بود.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود طبق آمار رسانه های اسرائیلی، گروههای فلسطینی 4564 موشک و خمپاره به شهرکهای یهودی نشین شلیک کرده اند این در حالی است که ارتش اسرائیل به 5263  هدف در نوار غزه حمله کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار