باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

اقدامات تروریستی داعش 20 سال دیگر ادامه‌ خواهد داشت/ جریان خواننده رپ تروریست چیست؟!

خارجی‌هایی که به قصد پیوستن به گروه‌های تروریستی از کشورهای اروپایی به سوریه یا عراق سفر کرده‌اند، دارای تابعیت اروپایی هستند و احتمال تردد یا بازگشت همیشگی آنان به کشورهایشان وجود دارد.

در این گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران احتمال ادامه یافتن ترورهای داعش تا بیست سال دیگر را که از سوی پروفسور آلمانی کالج لندن مطرح شده، بررسی می‌کنیم:

سرویس‌های اطلاعاتی از تکنولوژی‌های پیشرفتۀ شناسایی، برای تشخیص هویت قاتل خبرنگار آمریکایی استفاده کرده و در نهایت مشخص شد که "عبدالماجد عبدالباری" ۲۳ ساله از اهالی سابق لندن مشهور به "جان جهادی" و با نام هنری "ال. جینی" خواننده‌ موزیک رپ بود.



وی دارای والدین مصری است که در سال 1993 به عنوان پناهنده سیاسی در انگلیس به سر می‌بردند. این عکس از عبدالباری وی را در یک تظاهرات لندن در حال اعتراض به پلیس ضدشورش نشان می‌دهد:


او از زمان ورود به سوریه در سال گذشته (2013) تحت نظر سرویس‌های اطلاعاتی بود و از طریق اکانت‌های متعدد در توییتر عکس‌هایش در سوریه را انتشار می‌داد.




روزنامه بیلد روز دوشنبه 25 اوت گزارش داد: ترورهای داعش حداقل بیست سال دیگر ادامه خواهد داشت و در این مدت حتماً خطرهای جدی برای غرب ایجاد خواهد کرد.



پیشروی تروریست‌ها از مرزهای سوریه و سیطره بر مناطقی از خاک عراق، چندین ماه است که عرصه را بر افراطیون جنایتکار باز گذاشته است. به گزارش بیلد اکنون حدود 50 هزار مرد مسلح در جرگه تروریست‌های داعش مشغول به فعالیت هستند. این آمار به نقل از "رامی عبدالرحمن" مدیر بخش نظارت بر حقوق بشر سوریه عنوان شده است.

حدود 20 هزار نفر از این تعداد تابعیت خارجی دارند، یا از کشورهای عربی‌اند و یا از اروپا! گفته می‌شود فقط در تعطیلات پایان همین هفته (شنبه و یکشنبه گذشته) بیش از 300 مرد در داعش عضوگیری شده‌اند. کشورهای غربی به شدت نگرانند که این تروریست‌ها پس از بازگشت از مناطق بحران، عملیات تروریستی را در کشورهای مبدأ نیز پیاده کنند.

این نگرانی روز به روز بیشتر می‌شود ولی با این وجود رسانه‌های دولتی اروپا هنوز هم از به کار بردن واژه "تروریست" برای داعشی‌ها اجتناب می‌کنند و آنان را تندرو، اسلام‌گرای جهادی، افراطی، بنیادگرا، شبه‌نظامی، شورشی و... می‌نامند!!!



خارجی‌هایی که به قصد پیوستن به گروه‌های تروریستی از کشورهای اروپایی به سوریه یا عراق سفر کرده‌اند، دارای تابعیت اروپایی هستند و احتمال تردد یا بازگشت همیشگی آنان به کشورهایشان وجود دارد.

پروفسور "پتر نویمان" (Peter Neumann) کارشناس تروریسم در کینگزکالج شهر لندن در همین خصوص به خبرنگار بیلد گفت:


تروریست‌ها قادرند به وحشیانه‌ترین کارها دست بزنند و انگیزه‌های ایدئولوژیک آنان را به این قبیل اقدامات وامی‌دارد. حدود 2400 جنگجوی غربی که 2000 تای آنان اروپایی‌اند، در داعش فعالیت دارند: 300 الی 400 آلمانی، 400 انگلیسی، 600 فرانسوی، 500 بلژیکی و سایرین به طور پراکنده از سایر کشورهای اروپایی هستند.

دردناک‌ترین مثال، همان قاتل خبرنگار آمریکایی "جیمز فولی" است که بعد از تنها 24 ساعت روشن شد یک تروریست انگلیسی بوده است. لذا نهادهای امنیتی اروپا و آمریکا به دقت فرازوفررودهای قدرت نظامی و انسانی داعش را زیرنظر دارند و نسبت به روند رو به رشد عضوگیری این گروهک از شهروندان اروپایی بسیار دلهره دارند.

البته سازمان اف.بی.آی و وزارت دفاع داخلی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده فعلاً هیچ خطر جدی‌ای از جانب داعش متوجه آمریکا نیست، ولی افراطیون همواره نشان داده‌اند که قادرند بدون هیچ پیش‌آگهی یا هشدار، عملیات بزرگ نظامی علیه آمریکا ترتیب دهند.

این پروفسور در ادامه افزود: 
شاید امروز و فردا بمبی در برلین منفجر نشود ولی نسل‌های ما بیست سال دیگر با خطر داعش مواجهند. این تحولات عیناً یادآور افغانستان هستند؛ افغانستانی که در دهه 80 ظهور القاعده را به خود دید و بیش از دو دهه است که این شبکه تروریستی ما را به خود مشغول کرده است.


داعش نسخه‌ای جدید، جوان و به مراتب وحشی‌ترِ همان القاعده است. ما باید روی این واقعیت حساب کنیم که دیر یا زود اقلیتی از این تروریست‌ها دراروپا فعال خواهند شد. 

زمانی همین تروریست‌ها در سوریه در پی سرنگونی نظام بشار اسد بودند و با خوی وحشیگری، به اسم برپایی "شریعت اسلامی" سرهای مردم بی‌گناه را می‌بریدند. سؤال اینجاست آن زمان که اروپاییان تروریست‌های "خوب" (!) سوریه –بخوانید تأمین‌کننده منابع غرب- را به لحاظ سیاسی حمایت می‌کردند، از چنین خطری آگاه نبودند؟ آیا بهای جان انسان‌های شرقی ناچیز و بهای جان شهروندان اروپایی قیمتی است؟!

توجیه شکست غرب در برابر تغییر نظام سوریه، رسالتِ مهمی بود که به عهده رسانه‌ها و مطبوعات غربی نهاده شده بود و به هر ترتیب دروغ روی دروغ، باید می‌توانست این استراتژی را برای مخاطب غربی باورپذیر جلوه دهد.

گزارش از طاهری



منابع:

http://www.bild.de/politik/ausland/isis/experte-warnt-vor-isis-terror-im-westen-wir-werden-eine-generation-lang-gefaehrdet-sein-37388264.bild.html
http://www.spiegel.de/politik/ausland/kampf-gegen-is-us-praesident-obama-erwaegt-luftschlaege-in-syrien-a-988030.html
http://www.bild.de/politik/ausland/isis/wie-wurde-aus-dem-rapper-ein-isis-kaempfer-37385672.bild.html
http://urs1798.wordpress.com/2014/08/26/ich-habe-die-kriegspropaganda-gegen-syrien-und-die-friedlichen-menschen-so-satt-frage-an-volker-schwenk-ob-er-sich-im-spiegel-noch-anschauen-kann/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۱۷:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر داعش
United States of America
عیلرضا
۱۱:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
مهدی بیا
آخرین اخبار