باهنر تشریح کرد

خط مشی و برنامه دو سالانه جامعه اسلامی مهندسین

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در یازدهمین کنگره تشکل متبوعش به تشریح پیش‌نویس خط‌مشی و برنامه‌ دوسالانه جامعه اسلامی مهندسین پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد‌رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در یازدهمین کنگره این تشکل که صبح امروز پنجشنبه در سازمان ارتباطات و تبلیغات اسلامی برگزار شد با تشریح خط‌مشی و برنامه دوسالانه جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: جامعه اسلامی مهندسین با توجه به اهداف اساسنامه‌ای و همچنین گرایش‌های فنی مهندسین اعضا دارای ماهیتی علمی و سیاسی و اجتماعی است.
 
باهنر ادامه داد: با توجه به جایگاه کنونی این تشکل که دارای مقبولیت، اعتماد و تاثیر‌گذاری مناسب است باید برای ارتقای بیشتر برنامه‌ریزی کرد افزود: کادر‌سازی، آموزش اعضا، تهیه جزوات در زمینه‌های مختلف، تربیت کادر مورد‌نیاز تشکیلات را از مهمترین مواردی دانست که باید در این برنامه‌ریزی لحاظ شود.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: در برنامه دو سالانه قبل تشکیل مراکز جام در تمامی استان‌ها و همچنین در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه است مورد تاکید قرار گرفته بود، اگرچه امروز جامعه اسلامی مهندسین در کلیه استان‌ها فعالیت دارد اما با توجه به وجود ظرفیت مناسب لازم است در مناطق پرجمعیت غیرمرکز استان‌ها نیز به توصیه تشکیلات و جذب اعضا پرداخته شود.
 
وی با اشاره به پیشقدمی این جامعه در تشکیل ستاد هماهنگی روز مهندس خاطرنشان کرد: در دو سال آتی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را خواهیم داشت که از مهمترین رویداد‌های سیاسی کشور است و جامعه اسلامی مهندسین باید با اندوخته‌های قبلی و تجارب حاصل از دو دهه فعالیت سیاسی نقش پررنگ و موثر‌تری را ایفا کند.
 
باهنر داشتن نشریه و یک خبرگزاری فعال را از نیازهای ضروری تشکل خود برشمرد و تاکید کرد: این موارد باید در دستور کار شورای مرکزی آتی قرار گیرد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اساسی‌ترین نیازهای برنامه‌ریزی هر جامعه احصای مطالبات عمومی و اصلی اعضای آن است و جامعه مهندسین نیز باید به عنوان یک تشکل سیاسی، علمی و اجتماعی خوشنام و پایبند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دارای یک مرکز نظر‌سنجی و رصد افکار عمومی داشته باشد.
 
وی با اشاره به خط‌مشی دوسالانه جامعه مهندسین خاطرنشان کرد: تلاش برای حصول چشم‌انداز جامعه مهندسین و تحقق اهداف اساسنامه در جهت صدور آرمان‌های انقلاب و حاکمیت ارزش‌های نشأت‌ گرفته از تعالیم اسلام ناب و همچنین توسعه کشور و اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری و کمک به توسعه تحزب و همکاری با تشکل‌های همسو و نیز تعامل با تشکل‌های رقیب و ایفای نقش در فضای بین‌المللی را در این زمینه ارزیابی کرد.
 
باهنر ادامه داد: جامعه اسلامی مهندسین بنا دارد در چارچوب اساسنامه و مصوبات مجمع دوسالانه یازدهم شورای هماهنگی و شورای مرکزی خود را توسعه دهد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بر همین اساس به افزایش تعداد اعضای جام در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در پایان خرداد سال 95 دفتر هر استان به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت استان حداقل باید یکصد نفر عضو رسمی گزینش کرده باشد.
 
وی افزود: در تمامی دفاتر جام در استان‌ها باید حداقل هر حوزه در ماه یک جلسه به طور منظم و با دستورکار مشخص تشکیل دهد و مفاد آئین‌نامه‌های جذب و رتبه‌بندی‌های تشکیلاتی و انضباطی اعضا با جدیت عملیاتی شود.
 
وی با بیان اینکه دفاتر جام در استان‌های کشور در ذیل مناطق چند‌گانه دسته‌بندی شده و دفتر مرکزی مسئول پیگیری واحد هر منطقه باید باشد، تصریح کرد: باید در فرمانداری‌های ویژه و شهرستان‌های غیر مراکز استان دفاتر جام در چارچوب آئین‌نامه گسترش یابد.
 
باهنر ادامه داد: باید اولین مجمع عمومی در استان‌های قزوین، زنجان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، لرستان و کهکیلویه و بویر‌احمد تا پایان سال 93 برگزار شود و همچنین در استان‌هایی که دو سال از تاریخ برگزاری آخرین مجمع آنها می‌گذرد باید مجمع برگزار شود.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: تشکیلات دفتر مرکزی موظف است در پایان هر سال گزارش عملکرد جام استان را به شورای مرکزی ارائه کند و شاخه خواهران و دانشگاهیان و شاخه جوانان نیز باید در استان‌هایی که هنوز فعال نشده، فعال شود.
 
وی به روز کردن بانک اطلاعات اعضای جامعه مهندسین و برگزاری جلسات ماهیانه جام، شورای مرکزی و جلسه مشترک شورای هماهنگی و دبیران استانی را از دیگر مصوبات لازم در سطح تشکیلات عنوان کرد.
 
باهنر در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه فنی و مهندسی به لزوم فعال کردن حوزه فنی و مهندسی تمام استان‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری گردهمایی دوره‌ای برای کمیته‌های 6گانه و همچنین برگزاری سمینار‌های تخصصی و سیاسی و همچنین برگزاری همایش روز مهندسین طبق سنوات گذشته را از دیگر موارد قابل پیگیری در این حوزه دانست.
 
باهنر بر لزوم برقراری ارتباط و همکاری دوجانبه با مراکز پژوهشی و انجمن‌ها و نهادهای تخصصی و صنفی در جهت هم‌افزایی علمی و تشکیلاتی و همچنین ارائه راهکار در رفع مشکلات فنی و مهندسی از طریق همکاری با نهادهای قانونگذاری، نظارتی و تصمیم‌گیری تاکید کرد.
 
این فعال اصولگرا در تشریح بخش آموزش جامعه اسلامی مهندسین گفت: در این زمینه آموزش سالیانه حداقل 10 ساعت به ازای هر عضو و ارائه آموزش‌های عقیدتی، سیاسی، مدیریتی، فنی و مهندسی اعضا از طریق کلاس‌های حضوری و هم‌اندیشی سیاسی و تهیه جزوه و بولتن باید صورت گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تامین هزینه‌های برگزاری پیش‌کنگره و کنگره و همچنین تامین هزینه‌های جاری و معمول دفتر مرکزی و واحد‌های اجرایی جام را از موارد مالی و پشتیبانی این تشکل عنوان کرد و گفت: در این زمینه تامین هزینه‌های مربوط به برگزاری همایش‌ها، کمک به تامین هزینه دفاتر استانی و برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی پایدار حدالامکان با استفاده از ظرفیت و مشارکت اعضا باید بررسی شود.
 
باهنر در تشریح خط مشی جامعه مهندسین در بحث ارتباطات به برگزاری نشست‌های خبری دبیر‌کل و انجام مصاحبه‌هایی اختصاصی و همچنین تهیه بولتن از نشست‌های خبری اشاره کرد و گفت: تدوین نهایی سند راهبردی توسعه اطلاع رسانی جامعه مهندسین، راه‌اندازی سایت خبری برای مرکز و دفاتر استانی در این زمینه باید پیگیری شود.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: تولید ویژه‌نامه ماهیانه جام ستادی و استانی، هماهنگی و بازدید از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی کشور، هماهنگی و دیدار با علمای عظام و مراجع تقلید را از دیگر بندهای ارتباطات در خط‌مشی جامعه مهندسین عنوان کرد.
 
وی در همین زمینه افزود: هماهنگی و نشست مشترک شورای مرکزی جام با احزاب همسو و بخصوص احزاب جبهه پیروان، نظام‌مند سازی ساختمان‌های جامعه اسلامی در سراسر کشور در ایام سوگواری و مناسبت‌های ملی و همچنین مشارکت در برگزاری کنگره دوازدهم و راه‌اندازی واحجد بین‌الملل جهت ارتبطاط با احزاب بین‌المللی همسو در این زمینه باید مورد ارزیابی قرار گیرد. 

باهنر در تشریح بند سیاسی خط مشی دوسالانه تشکل متبوعش به تهیه پیش‌نویس و بیانیه جام در مناسبت‌ها و اتفاقات مهم سیاسی اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید برنامه همایش‌ها و جلسات سیاسی، تعیین محور آموزش، دعوت از صاحبنظران، فعال‌سازی حوزه سیاسی استان‌ها، تشکیل منظم جلسات واحد سیاسی و همچنین تعیین استراتژی مختلف در جهت انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دعوت از نامزدهای وزارتخانه‌های مختلف برای ارزیابی برنامه‌ها جهت رای اعتماد به کابینه و همچنین دیدار با مراجع در جهت تطبیق نقشه راه جام با رهنمود‌های آنها و تلاش در جهت تبیین شعارهای تعیین شده هر سال توسط مقام معظم رهبری در این زمینه باید مورد پیگیری قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار