مروری بر مهمترین اخبار"سیاسی" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون: خداحافظی کارگزاران با عصر یخبندان/ تبریک ابطحی به ندا و صادق!/ توپخانه کرباسچی به سمت دولت/ موسوی لاری: اعتدال دولت = وادادگی! / پیام احمدی نژاد به سیاسیون و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است


خداحافظی کارگزاران با عصر یخبندان/ تبریک ابطحی به ندا و صادق!/ توپخانه کرباسچی به سمت دولت/ موسوی لاری: اعتدال دولت = وادادگی! / پیام احمدی نژاد به سیاسیون

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/6/7/2549501_403.jpg

هفته گذشته حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی اخبار و گزارش‌های مهمی همچون برگزاری نشست‌های خبری، کنگره‌ها، فعالیت‌های جدید احزاب، واکنش‌های فعالان سیاسی به برخی خبرها و ... را دربرداشت.



وزير دفاع در تماس‌هاي تلفني با رمضان عبدالله و خالد مشعل پيروزي بزرگ مقاومت را تبريك گفت
وزير دفاع ايران در تماس‌هاي تلفني جداگانه با رمضان عبدالله دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس پیروزی مقاومت اسلامی را بر رژیم صهیونیستی تبریک گفت.


حمایت دولت از مثلث توسعه / محصولات صنعتی کشور باید با بهره وری بالا و قیمت مناسب عرضه شود

 وزیر کشور گفت: ایده مثلث توسعه از سوی استاندار کرمان مطرح و بر این اساس ˈفرمانداران و مدیرانˈ، ˈنمایندگان مجلس و کارآفرینان سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند و ائمه جمعه بر عملکرد مثلث نظارت دارند.


از مجرم شناخته شدن مدیران مسئول"مردم سالاری" و "روزان" تا ادعای کار گذاشتن شنود در دادگاه "مهدی هاشمی"

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته، ابطال مصوبه مغایر با قانون بیمه "مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه"، عدم برگزاری دادگاه تجدید نظر فاطمه هاشمی، صدور حکم "م.ر" طی دو هفته آینده، مجرم شناخته شدن مدیران مسئول"مردم سالاری" و "روزان" ، انتشار جزئیات دادگاه غیر علنی مهدی هاشمی، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های بورسیه‌های غیرقانونی و... بود.


"ندای ایرانیان" بی‌خطر است!

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: وجود و شکل‌گیری تشکل‌هایی همچون "ندای ایرانیان" آسیب چندانی را به بدنه جریان‌های سیاسی وارد نمی‌کند.


"ندا" در صدد زنده کردن تفکرات حزب منحله مشارکت است

دبیر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه "نسل دوم اصلاح‌طلبان" در صدد زنده کردن تفکرات حزب‌ منحله مشارکت است،‌ بیان داشت: حزب مشارکت پیش از این نیز با فعالیت‌های افراطی خود فضای کشور را دچار مشکل کرد که این روش منجر به انحلال این حزب شد.


صدای اعتراض حوثی‌های یمن بلندتر می‌شود/ فشار جامعه جهانی بر گرده ریاض

 یک کارشناس سیاست خارجی با توجه به شکست مذاکرات میان دولت یمن و حوثی‌ها، درباره ادامه درگیری‌های میان این دو جناح گفت: حوثی‌ها با توجه به افزایش قدرت روزافزون‌شان در ادامه تظاهرات و اعتراضات مصمم‌تر هستند.


تعامل دولت و مجلس در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حد عالی است/ تلاش مسئولین پایدارتر از قبل خواهد بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه هماهنگی بین مجلس، کمیسیون و دولت به نحو احسن انجام می‌گیرد و در حد عالی است و خوشحالیم که مردم رضایت دارند و در این رابطه نظرات خود را با ما مطرح می‌کنند.


عدم اقناع دو حریف انتخاباتی در مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی در قانون اساسی افغانستان پیش بینی نشده است، گفت: جان کری با میانجیگری و پیشنهاد این طرح، به دنبال امضای توافقنامه امنیتی فی‌مابین آمریکا و افغانستان است.


از دغدغه تعلل در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تا نگرانی از سیاسی‌کاری‌ها در دانشگاه‌ها
مهمترين عناوين خبری دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار