"ساخت ایران" واقعا ایرانی؛

محمدرضا گلزار و هدیه تهرانی رکورددار "شبکه نمایش خانگی"

سوپر استارهای سینمایی در آثار "شبکه نمایش خانگی" توانستند مخاطبان بسیاری را به تماشای آثار این شبکه سوق دهند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ؛" شبکه نمایش خانگی" طی یک دهه اخیر توانست جایگاه بسیار خاصی میان مخاطبان عرصه هنر و فرهنگ به وجود آورد ، اگر چه این میزان استقبال عمومی از سوی مخاطبان و مناسب بودن قیمت توزیع آثار شبکه نمایش خانگی و هم چنین فروش قابل توجه این آثار کارگردانان بسیاری را ترغیب کرد تا برای این حوزه فیلم بسازند اما فقط تعداد اندک شمار از فیلم سازان جسارت ساخت برای این شبکه را از خود نشان دادند.   
 
"مهران مدیری" با ساخت "قهوه تلخ" در قسمت‌های بسیار توانست موجی جدید در این راه به وجود آورد و با هدیه دادن آپارتمان به خریداران مجموعه قهوه تلخ آنان را به خرید این آثار تشویق کرد.
 
پس از آن" قلب یخی"، "سامان مقدم" که از بازیگرانی چون هدیه تهران و مهران مدیری و رضا عطاران بهره گرفته بود توانست از حضور استارهای سینما بهره ببرد و آن هم جایگاهی به دست آورد، اگر از مخاطب امروزی در کوچه و خیابان سوال کنیم که چند فیلم از مجموعه آثار شبکه نمایش خانگی را نام ببرید قطعا "قهوه تلخ"،" قلب یخی" و "ساخت ایران" یکی از آن‌ها است.   
 
قهوه تلخ و قلب یخی در قسمت‌های متوالی و فروش بسیار بالا توانست جایگاه خوبی میان مخاطبان پیدا کند. سال 90 اما نوبت به" ساخت ایران" به تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و کارگردانی محمدحسین لطیفی رسید.
 
تهیه کنندگانی که بیشتر فیلم سازی در خارج از کشور را با ساخت دیگر آثارشان تجربه کرده و به درستی از پس آن برآمده بودند این بار تصمیم گرفتند تا کاری برای شبکه نمایش خانگی را در آن سوی آب‌ها بسازند که البته در این امر موفق هم شدند.   
 
ساخت ایران که برای اولین بار از حضور محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی بهره گرفت به همراه شریک خوب بازی‌اش امین حیایی توانست بار دیگر اثری کمدی همچون کما را برای این دو رقم بزند.   
 
مجموعه‌ای که تمام المان‌های یک فیلم باکیفیت و خوب در آن رعایت شده و در کشورهای اروپایی ساخته شده است که هم جذابیت‌های بصری و هم از جذابیت قوی فیلم نامه برای جذب مخاطب برخوردار است، توانست ساختار خوبی را برای ساخت ایران رقم بزند.
 
 پس از پخش توزیع ساخت ایران در شبکه نمایش خانگی تهیه کنندگان این پروژه بر آن برآمدند تا شرایط نمایش این فیلم را از تلویزیون فراهم کنند و پس از رایزنی با مسئولان رسانه ملی توانستند نگاه آنها را به این مجموعه جلب کنند، سال گذشته این فیلم برای اولین بار از شبکه آی فیلم پخش شد و مورد استقبال عمومی قرار گرفت.
 
 دیدن بازیگر سوپراستار سینما در قالب تلویزیون در روزهای متوالی مخاطب را سر ذوق آورد تا ادامه ماجرا را نیز دنبال کند و در نهایت دوباره بخت به این فیلم روی کرد و بار دیگر طی روزهای گذشته شاهد پخش ساخت ایران از شبکه 5 شدیم.   
 
انتخاب خوب و مناسب بازیگران این پروژه، فیلم نامه خوب و فضاهای مناسب لوکشن‌های دیدنی که در طراحی و ساخت سریال به کار گرفته شد باعث شد تا ساخت ایران واقعا ایرانی ولی خارج از مرزهای کشور ساخته شود که به گفته سازندگان این آثار باید آن را خارج از ایران می‌ساختند تا هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد و هم حرفی برای گفتن.
 
اما به جز این سه مجموعه شاهد آثار دیگری چون" ویلای من "مهران مدیری و "شاهگوش "داوود میرباقری در شبکه نمایش خانگی شدیم اما از میان این آثار تنها ساخت ایران فرصت و امکان دیده شدن از تلویزیون را پیدا کرد این موضوع نشان از این می‌دهد که اگر آثار شبکه نمایش خانگی به گونه‌ای ساخته شوند که بتواند از رسانه ملی نیز دیده شود،  قطعا مخاطبان بیشتری خواهد داشت و شرایط نمایش برای آن‌ها نیز فراهم خواهد شد.   
 
نمی‌دانیم باید منتظر "ساخت ایران 2 "از سوی سازندگان آن برای شبکه نمایش خانگی و در نهایت پخش از تلویزیون باشیم و یا اینکه این موضوع باعث شده تا فیلم سازان دیگری نیز به این حوزه ورود پیدا کنند.
 
گزارش: مهدیس مستعد
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راستین
۱۴:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
گلزاریه ادم مغرورکه توفیلماشم حتی ساخت ایران مشخصه.به نظرمیادازدردمردمم هیچی حالیش نیس.گلزارو تهرانی تقلیدگرتهرانی های بالاشهری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
سوپر استار؟؟ههه مثل ادمای بد, خوب, حرف نزن!
با تمام احترامی که برای هوادارای گلزار قائلم اما این فرد تا به یه جایی رسیده فکر کرده چیشده و خودشو گم کرده میتونی عکساشو ببینی که ابروی مارو برده.
Iran (Islamic Republic of)
سایت گلزاریا برای محمدرضا گلزار
۱۶:۲۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
بله سوپر استار عزیز کشورمونه دیگههههههه :) ♥
آخرین اخبار