زیباترین شهر جهان + تصاویر

هر ساله در حدود 4/7 میلیون نفر گردشگر از درسدن یکی از زیباترین شهرهای آلمان و حتی دنیا دیدن می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،درسدن (Dresden )، مرکز ایالت ساکسونی، آلمان در حاشیه رود البِ در نزدیکی مرز جمهوری چک قرار گرفته است. این شهر از ابتدا همواره دارای جذابیت های فرهنگی و هنری باشکوهی بوده است. درسدن در اثر جنگ جهانی کاملاً نابود شد اما کوشش و تلاش بسیار در جهت بازسازی دوباره آن به احیای شهری با جوهره فرهنگی غنی انجامید. 

 
اهمیت فرهنگی درسدن را از روی این واقعیت می توان سنجید که دره البِ از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو برای مدت پنج سال به رسمیت شناخته شد. حتی این شهر در سال 2006 میلادی در زمره مکان های میراث جهانی در معرض خطر قرار گرفت. چهره غمناک و تیره شهر که از وجود بناهای تخریب شده و سوخته حاصل از جنگ ناشی می شود، یکی از دلایل عمده جلب توجه گردشگران به شمار می رود چراکه در هیچ نقطه دیگری از اروپا نمی توان آثار و شواهد برجای مانده از جنگ جهانی دوم را بدین شکل از نزدیک مشاهده و لمس کرد. 

 
وجهه گردشگری اصلی شهر درسدن در روح تاریخی این شهر نهفته است. این شهر زمانی خانه بسیاری از پرنس ها و شاهان ساکسونی نظیر آگوستوس دوم، بوده است. اگرچه، مراکز تاریخی این شهر از جمله گنجینه های هنری و بناهای حائز اهمیت به لحاظ تاریخی در جریان جنگ جهانی از بین رفتند اما شکوه تاریخی درسدن در اثر بازسازی های انجام شده که هنوز هم در برخی قسمت های شهر جریان دارد، مجدداً در حال بازگشت است. 

 
دیدار از درسدن با وجود ابزارها و روش های متنوع و گوناگون برای این منظور، دیگر کار چندان دشواری برای گردشگران نمی باشد. از فرودگاه معروف درسدن (کلوتزِش) پروازهای متعددی تقریباً به تمامی شهرهای مهم آلمان برقرار است. همچنین وجود دو ایستگاه بزرگ قطار از جمله ایستگاه راه آهن مرکزی درسدن نیز در ارائه خدمات به مسافران این شهر نقش مهمی دارد. درون شهر نیز وجود وسایل متنوع حمل و نقل نظیر اتوبوس، مترو، اتوموبیل یا حتی دوچرخه و سیستم تاکسیرانی، گشت و گذار در درسدن را تسهیل می کند. 

 
هر ساله در حدود 4/7 میلیون نفر گردشگر از درسدن دیدن می کنند. مکانهای معروف و دیدنی، گردشگری، تفریحی، تاریخی، طبیعی درسدن برای گردشگران و بازدید کنندگان بسیار جذاب می باشد. 

 
تاریخ درسدن نشان می دهد که این شهر در قرن دوازدهم میلادی مورد توجه و سکونت مردم آن زمان قرار گرفت. چهره درسدن در دوران جدید همانند شبحی از گذشته بوده است. این شهر در جریان جنگ جهانی دوم کاملاً از بین رفت که پس از جنگ مجدداً بازسازی شد. در همین دوران بود که درسدن یه عنوان یکی از مراکز صنعتی آلمان مطرح شد. بعدها درسدن هرچه بیشتر دچار وحدت و یکرنگی شد و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی عمده در سابقه تاریخی آلمان، باقی ماند. 
 

درسدن از آب و هوای نسبتاً سرد تا اقیانوسی برخوردار است به نحویکه تابستان ها در این شهر بسیار گرم و زمستان های آن به شدت سرد دارد. میانگین سالیانه دما در این شهر 2/10 درجه سانتیگراد است. 

 
جمعیت این شهر بر اساس آمار اعلام شده در تاریخ 31 دسامبر 2008 میلادی برابر با 512234 نفر بوده است. تعطیلات عمومی در درسدن همراه با روز اتحاد دو آلمان، مجموعاً 11 روز تعطیل عمومی در درسدن وجود دارد. تعداد روزهای تعطیل عمومی در آلمان از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است و در درسدن مرکز ایالت ساکسونی، تنها 11 روز از سال تعطیل عمومی است. 


 
برچسب ها: زیباترین ، شهر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار