تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز شنبه 8 شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 3 ذیقعده 1435 هجری قمری و 30 آگوست 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 68 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی ایران که در تهران برگزار شد منوچهر قره‌گوزلو 110 متر با مانع را در 16.06 ثانیه دوید و رکورد این ماده را در ایران تغییر داد.
 
58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنا، شیرجه و واترپلوی قهرمانی ایران در ماده شیرجه از تخته این رقابت‌ها به پایان رسید.در شیرجه از تخته منوچهر فصیحی از آبادان با 129.95 صدم امتیاز اول، جمشید اخباری از مسجد سلیمان دوم و هاشمی از آبادان سوم شد.
 
56 سال پیش در چنین روزی یک دوره مسابقه شمشیربازی سه جانبه بین تیم‌های ایران، ترکیه و ژاپن در دانشگاه تهران برگزار شد. در فلوره‌ی بانوان ترکیه اول و ایران دوم شد. در فلوره‌ی مردان ژاپن اول، ترکیه دوم و ایران سوم شد و در سابر مردان ترکیه اول، ایران دوم و ژاپن سوم شد.
 
48 سال پیش در چنین روزی جان نپل قهرمان آمریکایی در ماده پرش با نیزه توانست در مسابقات بین‌‌المللی دو و میدانی لس‌آنجلس آمریکا از مانع 5 متر و 34 سانتی‌متری بگذرد و یک رکورد جهانی به نام خود ثبت کند. رکورد پیشین جهان 5 متر و 32 سانتی‌متر و متعلق به بابسیکرن از آمریکا بود.

47 ساله پیش در چنین روزی در دومین دیدار دوستانه تیم والیبال آذربایجان شوروی با تیم مردان تهران، این تیم 3 برصفر تیم تهران را شکست داد. این مسابقه در سالن هفتم تیر تهران برگزار شد و در تیم تهران صالح، مرتضوی، کبیری، انصاری، اعرابی از بهترین بازیکنان این مسابقه بودند. مربیگری تیم تهران برعهده جبارزادگان بود.

45 سال پیش در چنین روزی بیست ونهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در شهر بابل برگزار شد. وزنه بردارانی که رتبه اول را کسب کردند عبارت بودند از:

در 52 کیلوگرم       نادر جعفر زاده      از خوزستان
در 56کیلوگرم        صفاری               از خوزستان
در 60 کیلوگرم       فاضل                 از تهران
در 5/67 کیلوگرم    خانلرتبار              از مازندران
در 75 کیلوگرم       روحانی               از تهران
در 5/82 کیلوگرم    والی                  از تهران
در 90 کیلوگرم       محلاتی               از مازندران
در 110کیلوگرم      رضا استکی          از اصفهان
و در 110+کیلوگرم  جواد صفاری         از خوزستان

در رده بندی تیمی: تیم تهران با 45 امتیاز اول، خوزستان با 40 امتیاز دوم و مازندران با 37 امتیاز سوم شد.

44 سال پیش در چنین روزی مسابقات شنا، شیرجه و واترپلوی قهرمانی باشگاه‌های تهران در استخر قهرمانی امجدیه برگزار شد.در واترپلو تیم استقلال اول و پاس دوم شد.در شنا در 100 متر آزاد مردان فریدون عناویم از استقلال در 200 متر کرار پشت رضا کامرانی از استقلال در 800 متر آزاد، فروزنده از استقلال در 200 متر پروانه، شهرام آذراز استقلال در 100 متر کرارپشت، حسین توکلی از پاس در 200 مترقورباغه، مرتضی شریعت از استقلال در 1500متر، کوروش فروزنده از استقلال و در 4 در 100 متر امدادی تیمی، تیم استقلال به مقام نخست رسید.
44سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی و انتخابی تهران برای شرکت در مسابقات قهرمانی ایران ادامه یافت.

در 4 کیلوگرم قایم تریل خسروحق گشا با زمان 05/57/6 اول شد محمود عجمی با زمان 00/13/7 به مقام دوم رسید و فاخوریان با زمان 07/16/7 رتبه سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار