خراسان جنوبی /

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: کمک‌های همه‌جانبه به خراسان جنوبی، در صورت مشارکت دانشگاهیان و نخبگان استان

در صورت مشارکت دانشگاهیان و نخبگان در حل مشکلات استان، کمک‌های همه‌جانبه به خراسان جنوبی خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

کمک‌های همه‌جانبه به خراسان جنوبی، در صورت مشارکت دانشگاهیان و نخبگان استان

در صورت مشارکت دانشگاهیان و نخبگان در حل مشکلات استان، کمک‌های همه‌جانبه به خراسان جنوبی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست با نخبگان و اساتید برجسته دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: دانشگاه‌ها در صورتی که بتوانند مشکلات استان را حل کنند، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

ستاری اظهار کرد: خراسان جنوبی 52 هزار دانشجو دارد که افزایش و یا کاهش این آمار تأثیرات زیادی در پیشرفت‌های این استان می‌گذارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مشکلات استان باید توسط مسئولان و نخبگان در داخل استان حل شود چراکه برخی از مشکلات در سطح ملی و کلان قابل حل نیست.

ستاری ضمن تأکید بر بررسی مشکلات خراسان جنوبی در حوزه خشکسالی، آب، اشتغال و انرژی‌های نو، اظهار کرد: دانشگاهیان باید با تعامل با یکدیگر راهکاری برای حل این مشکلات ارائه دهند.

وی گفت: خراسان جنوبی باید از تسهیلاتی که در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، استفاده کند.

وی افزود: یکی از رویکردهای قدیم بنیاد ملی نخبگان، افزایش کمیت و تعدد پژوهشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بوده اما این روند امروز هیچ تأثیری در پیشرفت‌های دانش‌بینان کشور نداشته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بنیاد نخبگان در چشم‌انداز آینده رویکردی جدید در راستای گام نهادن در توسعه و پیشرفت زمینه‌های مختلف دانش‌بینان در پیش گرفته است.

ستاری تصریح کرد: مسئولان و دانشگاهیان باید از تسهیلات و امکانات معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، برای حل مشکلات استان استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به هم‌مرزی خراسان جنوبی با کشور همسایه افغانستان، گفت: خراسان جنوبی باید از این مزیت برای افزایش صادرات به افغانستان بهره ببرد.

وی هدف از سفر خود به خراسان جنوبی را بررسی روند پیشرفت این استان در حوزه پژوهش عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در صورتی که بتوانند مشکلات استان را حل کنند، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار

وی تأکید کرد: تمامی دانشگاه‌های کشور می‌توانند از امکانات و تسهیلات صندوق حمایت از کانون‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

ستاری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و محرومیت، فاکتورهایی در خراسان جنوبی وجود دارد که نگهداشت نیروی انسانی را با مشکل مواجه می‌کند و سبب خروج نخبگان از این استان می‌شود بنابراین بنیاد نخبگان استان وظیفه دارد که با برنامه‌ریزی صحیح زمینه جذب و نگهداشت نخبگان را در داخل استان فراهم کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین یادآور شد: تمامی دانشجویان و نخبگان باید ارتباط نزدیکی با صندوق نوآوری و صندوق حمایت از کانون‌های دانش‌بنیان در استان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.