کرمانشاه/

2 میلیون سیم کارت فعال در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون سیم کارت فعال در استان داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ شهریار بهنیا گفت: بیش از جمعیت دو میلیون نفری استان خط تلفن همراه در استان وجود دارد و در سطح استان به ازای هر نفر کمی بیش از یک سیم کارت فعال وجود دارد.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را بیش از 100 درصد اعلام کرد و افزود: محدودیتی برای ارائه خط تلفن همراه به متقاضیان وجود ندارد ولی در حال حاضر فروش سیم کارت فعال در دفاتر پیش خوان ممنوع شده و ارائه سیم کارت به افراد تنها در صورت محرز شدن هویت آنها امکان پذیر خواهد بود.

بهنیا تصریح کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش سیم کارت های فعال می کنند باید توجه داشته باشند در هنگام خرید و فروش سند خط تلفن همراه نیز بنام شود، زیرا امکان تخلف از طریق آن وجود دارد که در آن صورت فردی که خط تلفن همراه به نام او صادر شده مقصر شناخته خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نسل سوم شبکه های تلفن همراه ایرانسل و همراه اول در استان خبر داد و اظهار کرد: درصورت راه اندازی آن مشترکان تمام اپراتورهای تلفن همراه قادر خواهند بود از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

اپراتور رایتل از یک سال و نیم پیش طرح ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان خود را آغاز کرده که به زودی ارائه این خدمات در همه اپراتورها امکان پذیر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه ضریب نفوذ تلفن ثابت استان را 28.3 درصد اعلام و تصریح کرد: در این زمینه از میانگین کشوری 7.7 درصد عقب هستیم .

بهنیا یادآوری کرد: 560 هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد ، ظرفیت موجود تلفن ما 640 هزار خط است و تا افزایش 80 هزار متقاضی در نقاط مختلف استان ظرفیت داریم./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، سیم کارت ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.