همدان

حضور 8 ورزشکار همدانی در بازیهای آسیایی 2014 اینجوان کره جنوبی قطعی شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان از قطعی شدن حضور 8 ورزشکار این استان در قالب تیم های ملی به بازیهای آسیایی در کشور کره جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ رسول منعم افزود: مهم ترین رویداد ورزشی هر قاره مسابقات قهرمانی آن قاره است و با توجه به حضور کشورهای قدرتمندی چون چین ، کره جنوبی و ژاپن که از مدعیان اصلی مسابقات ورزشی در جهان و المپیک هستند این مسابقات بسیار حساس و دیدنی خواهد بود.

وی افزود: این مسابقات برای کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و این گونه رقابت ها نشان دهنده پیشرفت علمی ورزشی کشورها و ارزش و منزلت، تلاش و جدیت آن هاست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: از ابتدای امسال کمیته حمایت از مستعدین بازی های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد و با مکاتبات صورت گرفته با فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک 60 ورزشکار مستعد حضور در بازی های آسیایی شناسایی و تحت حمایت اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفتند و در این مدت، هنمه ی فعالیت های ورزشکاران حاضر در اردوهای تیم ملی برای اعزام به اینچوان به خوبی مورد رصد قرار گفت.

منعم افزود: با توجه به نزدیکی بازیهای آسیایی تاکنون حضور 8 ورزشکار استان در این رقابت ها قطعی شده است که از این تعداد 5 ورزشکار در بازی های آسیایی و 3 ورزشکار در بازیهای پارا آسیایی خواهند بود.

وی تصریح کرد : در دوره گذشته این مسابقات که در گوانگژو چین برگزار شد ما 5 نماینده داشتیم که در این دوره 3 ورزشکار به این تعداد افزوده شده است که نشان از پیشرفت ورزش استان در 4 سال اخیر دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: میثم مصطفی جوکار در رشته کشتی ، آرمین تشکری در والیبال ، آرزو حکیمی در قایقرانی ، ساسان شهسواری و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی 5 ورزشکار استان در بازیهای آسیایی 2014 اینجوان کره جنوبی خواهند بود.

وی افزود: همچنین علیرضا خلیلی در شنا ، زهرا نجاتی عارف در والبال نشسته و حمید اسلامی در دومیدانی نابینایان و کم بینایان سه نماینده استان در بازی های پاراآسیایی 2014 اینجوان کره جنوبی هستند.

منعم تاکید کرد: در رشته های چون جودو بانوان ، سوارکاری ، تیروکمان، قایقرانی و شمشیربازی نیز شانس حضور ورزشکاران همدانی وجود دارد و در حال رایزنی با فدراسیون های مربوطه هستیم و در صورت موافقت های فدراسیون های مربوطه امیدوار به حضور 20 ورزشکار از همدان در بازیهای آسیایی2014 خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش چشمگیر و کم نظیر هیئت قایقرانی استان و موفقیت در مسابقات قهرمانی و کسب 8 مدال رنگارنگ انتظار داریم در روزهای آتی ورزشکاران بیشتری از همدان در معیت تیم ملی به بازی های آسیایی اعزام شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: پس از موفقیت های پی در پی بانوان جودوکار و آقایان و بانوان شمشیرباز همدانی در مسابقات مختلف به احتمال زیاد از این دو رشته نیز 6 ورزشکار به رقابت ها اعزام خواهد شد./ز
برچسب ها: ورزشکار ، آسیا ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.