کوهکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

استیصال غرب در پیروزی مقاومت و اظهارات ضد و نقیض/ اگر خواهان مذاکره هستید، موضعی شفاف بگیرید

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: حرف‌ها و اقدامات مسئولان آمریکایی ضد ونقیض است و این نوع صحبت ناشی از استیصال آنهاست، از این رو تظاهر به قدرت نمایی می‌کنند.

"محسن کوهکن" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی مقاومت، اظهار داشت: مجموعه اتفاقاتی که اکنون در دنیا می‌افتد به نفع سیاست‌های غرب به ویژه  آمریکایی‌ها نیست. غربی‌ها از عمق آنچه که در غزه رخ می‌داد (شکست رژیم صهیونیستی)مطلع بودند و براحتی از آن گذشتند اما این چیز ساده‌ای نبود.اگر مجموعه جنگ‌های عراق و رژیم صهیونیستی را در طول چند دهه گذشته مرور کنید متوجه می‌شوید که هیچگاه اینگونه این رژیم جعلی مستاصل نشده بود. 

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در ابتدای امر رژیم غاصب صهیونیست نیروهای خود را آماده و گنبد آهنین را ترمیم کرد و در ابتدا با کوبیدن تمام زیربناها و از بین بردن لایه‌های مقاومت چه انسانی و چه سرزمینی حمله زمینی را آغاز کرد.
 
وی افزود: رژیم غاصب صهیونیست با این همه جنایاتی که انجام داد تنها 300 متر در مرز زمینی پیشروی کرد، افتضاح پیش آمده برای آنان، شروع شمارش معکوس عمر رژیم صهیونیستی در منطقه بود که دستاورد کمی نیست.   
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: از زاویه‌ای دیگر، دست همه کسانی که با رژیم غاصب صهیونیست هماهنگ بودند رو شد، ضمن اینکه در این ماجرا غرب و  دولت‌های مرتجع عربی با صراحت تمام موضعشان نسبت به غزه روشن شد.   
 
کوهکن در ادامه به تحلیل یکی از صهیونیست‌ها درباره برخورد آمریکا با داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: این تحلیل‌گر صهیونیست می‌گفت "اگر آمریکا با داعش برخورد کند، همانند آن می‌ماند که منطقه و شامات را در یک سینی نقره تقدیم ایران کنند."
  
دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار با تأکید بر اینکه اتفاقات رخ داده در منطقه و پیروزی مقاومت به نوعی برای آمریکا زور است، اظهار داشت: آمریکا در واقعیت نمی‌داند که چه کار باید بکند، آمریکا همانند شیر پیری در جنگل است که اواخر عمر خود نمی‌تواند نعره‌های دوران جوانی را تکرار کند، بنابراین تمام قدرت خود را برای نعره زدن جمع می‌کند اما امکانش برای آن‌ها فراهم نیست.   
 
وی به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی اشاره و تأکید کرد: حرف‌‌ها و اقدامات مسئولان آمریکایی ضد ونقیض است و این نوع صحبت ناشی از استیصال آنهاست از این رو تظاهر به قدرت نمایی می‌کنند.
  
کوهکن به پهباد جاسوسی اسرائیل که از سوی سپاه منحدم شد، نیز اشاره‌ای کرد و گفت: موضع سپاه در مقابل آنان ساده و  روان بود و آن اینکه پاسخ این اقدام را در سرزمین‌های اشغالی در کرانه غربی خواهد داد آنها هم به خوبی معنای این جمله را درک می‌کنند.   
 
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مسئولان ما  باید خط امام که همان حمایت از مستضعفین و مقاومت بود را در منطقه اعمال کنند، تصریح کرد: این قابل پیش بینی بود که روزی غرب به ویژه آمریکا در مقابل واقعیتی در گوشه‌ای از دنیا به نام "ایران" و "جمهوری اسلامی" سر تظعیم فرود خواهد آورد و آن را به عنوان یک قدرت بشناسد و در جهت معادلات خود آن را حساب کند.   
 
وی وظیفه دستگاه دیپلماسی در مقابل اقدامات آمریکا علیه ایران را روشن‌گری دوباره و رایزنی دانست و گفت: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که چند کشور اروپایی به موضع بیفتند و مسئولان دیپلماسی ما به آنان بقبولانند که اگر خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند باید موضع خود را شفاف بیان کنند و در مقابل حرکت بی‌اهمیت آمریکایی‌ها موضع روشن بگیرند.   
 
کوهکن خاطر نشان کرد: مسئولان دیپلماسی ما با فعال شدن کلان دیپلماسی از جهت اظهار نظر و جدا کردن صف آنان از اقدامات آمریکا فعال باشند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار