حضور "افسانه پاکرو" با فیلم "فروشی" در جشنواره پروین اعتصامی

"افسانه پاکرو" بازیگر سریال" تکیه بر باد" ساخت فیلم "فروشی" را برای حضور در هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی به اتمام رساند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره پروین اعتصامی، "افسانه پاکرو" بازیگر، گفت: من سال‌هاست جشنواره پروین اعتصامی را پیگیری می‌کنم و همیشه به عنوان یک بازیگر علاقه‌مند به فیلم و این جشنواره در فضایش حضور پیدا کرده ام تا با مردم به تماشای فیلم بنشینم، اما امسال کمی متفاوت تر و با فیلم "فروشی" که به تازگی آن را ساخته ام، در این دوره از جشنواره شرکت می کنم.
 
وی با بیان اینکه فیلم فروشی در قالب مستند داستانی است افزود: در این فیلم به مسائل روزمره و مشکلات یک دختر در طول یک روز پرداختم. اتفاقات خیلی معمولی و جزئی است که کمتر به آن توجه می کنیم و اینکه در واقع دروغ نگفتن، روراستی و صداقت چه تاثیراتی ممکن است در زندگی روزمره یک انسان داشته باشد.
 
این بازیگر جوان همچنین توضیح داد: حدود 2 سال که درگیر ساخت این فیلم هستم از فیلمنامه تا دکوپاژ، نوع تصویربرداری، روایت فیلم و حتی خود سوژه که در طی یکی دو ماه اخیر کلاً به پایان رسید و فرصت شد برای جشنواره ارسال کنم.
 
پاکرو گرایش خود را بیشتر به حوزه زنان و کودکان دانست و اظهار داشت: من تا به حال بیشتر فیلمنامه ها و سوژه هایم در مورد زنان و کودکان بوده است که فکر می کنم چون خودمم هم یک زن هستم بیشتر با مشکلات و مسائل زنان و دختران آشنا هستم و آن ها را درک می کنم.
 
وی که تا به حال 7 فیلم کوتاه ساخته در پاسخ به اینکه چگونه به فیلمسازی علاقه مند شده است، گفت: من بازیگری را از سنین پایین آغاز کردم و از همان موقع احساس کردم به  فیلم سازی علاقه مند هستم ضمن اینکه فیلمنامه های کوتاه هم می نوشتم ، پس به انجمن سینمای جوان رفتم آنجا دوره های فیلم سازی را آموختم و سال 86 اولین فیلمم را ساختم که "فروشی" هفتمین فیلم من محسوب می شود.
 
پاکرو اظهار کرد: قصد دارم فیلمسازی را ادامه دهم و وارد سینمای حرفه ای شوم اما به سینمای مستند هم علاقه دارم و اگر سوژه خوب وجود داشته باشد حتما مستند هم خواهم ساخت.
 
وی در صحبت پایانی خود افزود: جامعه ما هم مثل جوامع دیگر مشکلاتی دارد و زن ها نیز در این جوامع دچار مشکلاتی هستند اما مهم این است اگر از تصویر برای نشان دادن این موضوعات استفاده میکنیم واقعیت را نشان دهیم نه غلو شده و نه با کم و کاست.
 
افسانه پاکرو در پیامی به جشنواره پروین اعتصامی گفت: من بسیار خوشحالم که این جشنواره فضایی را ایجاد کرده که میتوان به طور اختصاصی به زنان و مسایل پیرامون آنها پرداخت.
 
هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی از 28 مهر تا 2 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار