برزیل وارد رکود اقتصادی شد

سازمان جغرافیا و آمار برزیل ضمن اشاره به رشد منفی اقتصاد برزیل اعلام کرد که این کشور وارد رکود اقتصادی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  سازمان جغرافیا و آمار برزیل اعلام کرد که اقتصاد این کشور در 6 ماهه اول سال رشد منفی داشته و به همین علت برزیل وارد رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای شده است.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: آمار ارائه شده از سازمان جغرافیا و آمار برزیل نشان دهنده این موضوع می‌باشد که تولید ناخالص ملی اولین اقتصاد آمریکای لاتین در دومین سه ماهه سال در مقایسه با سه ماه نخست 0.6 درصد کاهش یافته است.

طبق نظر بسیاری از تحلیلگران این خبر می‌تواند انتخاب مجدد «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل را به عنوان رئیس جمهور آینده کشور به خطر بیندازد زیرا امکان دارد تعداد آرای وی را در انتخابات ماه اکتبر سال جاری (مهر 93) تحت تاثیر قرار دهد.

«رابرت وود» تحلیلگر واحد اطلاعات اقتصادی برزیل در این خصوص خاطرنشان کرد: رقبای «روسف» احتمالا از آمار تولید ناخالص ملی در مبارزه انتخاباتی استفاده می‌کنند تا بدین وسیله کاهش رشد اقتصادی و تورم را به ابزاری برای شکست دادن وی تبدیل کنند.

«مارینا سیلوا» اصلی‌ترین رقیب رئیس جمهور کنونی محسوب می‌شود؛ طبق یک نظرسنجی در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود وی می‌تواند پیروز میدان باشد.

«گیدو مانتگا» وزیر مسکن برزیل نیز اعلام کرد که فضای خارجی و بین‌المللی، خشکسالی و همچنین تعطیلات جام جهانی فوتبال بر عملکرد اقتصاد غول آمریکای لاتین تاثیر منفی گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، از زمان آغاز بحران اقتصادی جهانی در اواخر سال 2008 میلادی تاکنون این بدترین عملکرد اقتصادی دولت برزیل به حساب می‌آید.

از زمان تعیین برزیل به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال و افزایش کرایه اتوبوس‌ها، این کشور شاهد اعتراضات و تظاهرات‌‌های فراوانی علیه وضعیت بد اقتصادی بوده است.
برچسب ها: وبگردی ، برزیل ، رکود ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار