مسجدجامعی:

انتقال راه آهن تهران امری بجا و مناسب است/در شورای شهر پیگیری می شود

رئیس شورای شهر تهران با تایید اینکه فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مرکزی راه آهن علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی و هوا مشکلات ایمنی نیز به وجود آورده است، گفت: گرچه انتقال راه آهن تهران فعلا در دستور کار نیست اما نباید منکر مشکلاتی که به دلیل وجود راه آهن در شهر با آن مواجه هستیم شد.بنابراین لازم است در جهت انتقال آن گام برداشته شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ احمد مسجدجامعی درباره وضعیت انتقال راه آهن تهران اظهار کرد: مجموعه حمل و نقل ریلی و هوایی و زمینی باید مجموعه به هم پیوسته ای باشد که اگر موضوع انتقال مطرح است باید درباره راه آهن تهران هم فکری شود و طرح این موضوع کاملا بجا و درست است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: در راستای خروج فرودگاه مهرآباددر کمیسیون عمران و حمل و نقل ،پیشنهاد انتقال ایستگاه راه‌آهن به خارج از شهر نیز مطرح شده که این موضوع نیز در حال بررسی و انجام مطالعات است .

رئیس شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: طرح انتقال راه آهن تنها به دلیل آلودگی صوتی و آلودگی هوا نیست بلکه موضوعات مهمتری در مورد مسائل حرکت قطارهای در حاشیه منازل مسکونی وجود دارد که در شورای شهر مطرح شده است و آنچه در باره طرح انتقال می توان گفت این است که به طور قطع این موضوع اجرایی خواهد شد اما تا کنون بررسی های کارشناسی در این باره به شکل نهایی انجام نشده و بدین ترتیب زمان‌بندی مشخصی هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

بر اساس این گزارش  رئیس شورای شهر در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که پیش از این شهردار تهران نیز با ابراز نگرانی از وقوع حوادث ناشی از نزدیکی ایستگاه قطار و فرودگاه به منازل مسکونی شهر تهران از اعلام آمادگی کامل شهرداری برای همکاری با دولت در خصوص انتقال این پایانه های حمل و نقلی به خارج از تهران خبر داده بود.


انتهای پیام /
برچسب ها: را آهن ، شورای شهر ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار