سامانه جامع موقوفات تا پایان سال ۹۳ در ۷۰۰ نقطه کشور قابل دسترسی خواهد بود

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات سازمان اوقاف گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نقطه افزایش خواهد یافت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، محمد مومنی، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از فعالیت‌های شاخص این مرکز را راه‌اندازی سامانه‌ای متمرکز دانست و اظهار داشت: استفاده از فناوری در سازمان پروژه‌ای وسیع است که گروهی از متخصصان این حوزه در راستای هدف‌های متعالی سازمان اوقاف، شبانه‌روزی برای انجام آن فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که در موضوع شبکه کل ارتباط با مراکز استان‌ها در سال 90 تنها محدود به 20 نقطه بود، در حالی که هم اکنون به حدود 700 نقطه ارتباطی رسیده است، گفت: این نشانه رشد 35 درصدی در این زمینه است و در بخش پشتیبانی هم کیفیت و کمیت کار اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیست چرا که رشد 70 برابری را در این حوزه در سازمان شاهد هستیم.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که این سازمان به اذعان مرکز فناوری قوه قضاییه به دلیل به کارگیری فناوری‌های روز در انجام مأموریت‌های محول در کشور جزو 5 سازمان برتر کشور در امر فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: انجام تمام فعالیت‌های یک سازمان به صورت مکانیزه در کشور تنها توسط چند مجموعه انجام می‌شود و در اکثر مجموعه های اداری، رایانه ابزاری برای بانک اطلاعات است اما در سازمان اوقاف تمام فعالیت‌های اقتصادی و مالی نیز به صورت مکانیزه و با استفاده از فناوری روز صورت می‌گیرد.

مومنی با اشاره به این‌که بانک اطلاعاتی سامانه جامع مدیریت موقوفات از موقوفات، اماکن متبرکه، اشخاص حقیقی و نیات تشکیل شده است و در آن فرایندهایی همچون؛ اجارات، مباحث مالی، مباحث حقوقی و مباحث ثبتی مد نظر قرارگرفته است، گفت: در مرحله اول بانک و فرایندها شناسایی و به سیستم اضافه شد تا 80 درصد فعالیت‌های سازمان از طریق سامانه انجام شود که بناست تا پایان سال 93 نیز باقی مانده امور از جمله سیستم اخذ مفاصا حساب، وارد سامانه شود.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که سیستم پروژه‌های عمرانی نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این سیستم تمامی مباحث از قرار داد با پیمان کار، وضع موجود پروژه، وضع مطلوب آن، منابع، برنامه‌ها و فازهای قابل انجام، در داخل سامانه قرار می‌گیرد.

مومنی با بیان اینکه اتصال 13 هزار نقطه در کشور از امامزادگان و بقاع متبرکه و موقوفات به شبکه ارتباطی و اینترنت از برنامه‌های پیش روی سازمان اوقاف است، گفت: طبق توافق‌هایی که با شرکت مخابرات و ارتباطات سیار صورت گرفته، این هدف امسال در 700 نقطه عملیاتی می‌شود که با تحقق این هدف در استان‌ها و نقاط دور افتاده، همکاران ما می‌توانند از سیستم اتوماسیون اداری و سامانع جامع مدیریت موقوفات استفاده کنند.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که مرکز مانیتورینگ امامزادگان و بقاع متبرکه برای ایجاد امکان زیارت مجازی طراحی خواهد شد، تصریح کرد: با وجود این سیستم امکان نحوه خدمات دهی به زائران و رصد برنامه‌های امامزادگان ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اوقاف ، سامانه ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار