کاهش شدید قند خون با خوردن این گیاهان

ريشه کاسني را خشک کنيد، پودر کنيد و سپس مانند قهوه دم کنيد و بنوشيد. پودر کاسني را مي‌توان با قهوه مخلوط کرد تا ميزان کافئين قهوه پايين بيايد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،قند خون بالا در بدن سبب ديابت مي‌شود. سطح قند خون هنگامي افزايش مي‌يابد که غدد فوق کليوي نمي‌توانند به اندازه‌ي کافي انسولين توليد کنند. انسولين در تبديل شکر به انرژي کمک مي‌کند.


سطح قند خون نرمال بايد بين 70 تا 100 ميلي‌گرم باشد. اگر بالاتر از اين حد باشد بايد براي تشخيص مرحله‌ي پيش ديابت يا ديابت به پزشک مراجعه کنيد.
گياهان که در زير به آنها اشاره مي‌کنيم به کنترل قند خون کمک مي‌کنند، علاوه بر اين اگر قند خون بالا باشد آن را پايين آورده و به درمان ديابت نيز کمک مي‌کنند. البته پيش از استفاده از اين گياهان با پزشک‌تان مشورت کنيد:

 

1.شنبليله : اين گياه در مناطق وسيعي از هند، مصر و خاورميانه (از جمله ايران) مي‌رويد. اين گياه مصارف آشپزي فراواني نيز دارد. شنبليله حاوي آلکولوئيد تري‌گونلين و کولين است. تخم شنبليله حاوي يک نوع آمينو اسيد به نام هيدروکسي‌ايزولوسين4 است. اين مواد باعث ترشح انسولين مي‌شوند و به پايين آمدن قند خون کمک مي‌کنند. استفاده روزانه 3 تا 5 گرم پودر شنبليله همراه با آب گرم در کاهش قندخون بسيار مؤثر است.

 

2.کاسني : گياهي هميشگي است و ريشه‌ي آن براي کاهش قندخون بسيار ارزشمند است. اين گياه حاوي فلانوئيد، اينولين، انواع ويتامين و مواد معدني است. اينولين تصفيه کننده خون است و به کاهش کلسترول خون نيز کمک مي‌کند.


 

3.دارچين : پوست يک درخت است. دارچين حاوي پروتئين، فيبر، کربوهيدرات، کلسيم، سديم، آهن، پتاسيم، ايبروفلاوين ، ويتامين C و A است. علاوه بر کاهش قند خون به کاهش کلسترول نيز کمک مي‌کند و در درمان ديابت و چاقي نيز مفيد است. 3 گرم پودر دارچين را در يک ليوان آب حل و دو بار در روز بنوشيد تا قندخون تان پايين بيايد.

 

4.انگور فرنگي (آلما) : بهترين گياه براي پايين آوردن قند خون است. اين گياه به تنظيم عملکرد غدد فوق کليوي کمک مي‌کند و ترشح انسولين را بهبود مي‌بخشد. آلما به شکل‌هاي مختلف استفاده مي‌شود، مي‌توانيد به صورت تازه ميل کنيد يا آب آن را بگيريد. يا از خشک شده آن استفاده کنيد به اين صورت که يک قاشق چايخوري از پودر آلما را با غذايتان ميل کنيد.

 

5.برگ گندم تازه رُسته : شامل موادغذايي مفيد از جمله انواع ويتامين‌ها، مواد معدني، کلسيم، آهن، منيزيوم، آمينو اسيدها و سلنيوم است. برگ گندم تازه رسته، يکي از بهترين درمان‌هاي ديابت ، کلسترول بالا و چاقي است. علاوه بر اين سيستم ايمني را تقويت مي‌کند. مي‌توانيد آب آن را بگيريد و ميل کنيد. البته مقدار آن نبايد از 15 گرم در روز بيشتر شود.

 

برچسب ها: کاهش ، قند خون ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.