چشمانتان را قبل از ازدواج باز کنید

یک روانشناس گفت: همه جوانان در ابتدای ازدواج باید چشمهایشان را باز کنند و موشکافانه به رفتارها و گفتارهای طرف مقابل توجه کنند.

 مهرداد رستگار روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بسیاری از ازدواج‌ها با انگیزه‌های مادی، موقعیتی، غلط و خودخواهانه اتفاق می‌افتد.

انگیزه‌هایی که بعد از مدتی می‌تواننند تغییر کنند و جوانان را به این نتیجه برساند که ازدواج‌ شان اشتباه‌ترین تصمیم زندگی شان بوده است از این رو پیشنهاد ما به جوانان این است که قبل از ازدواج هدفشان را در این خصوص مشخص کنند.

وی بیان داشت: برای شناخت بیشتر یکدیگر، وجود میزانی از ارتباط قبل از ازدواج مفید است اما لازم نیست این رابطه حتما طولانی یا خیلی نزدیک باشد.

اگر مدت زمانی را صرف شناخت همدیگر کنند برای تصمیم نهایی لازم است یک بررسی همه‌جانبه انجام دهند و در این خصوص شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به اتفاق همدیگر می‌تواند مفید باشد.

رستگار گفت: جوانان فراموش نکنند که عشق، شرط لازم برای یک ازدواج موفق است  اما هرگز کافی نیست پس هیچگاه صرفاً به خاطر عشق و بدون در نظر گرفتن شباهت شخصیتی و خانوادگی ازدواج نکنند چرا که بسیارند دختران و پسران عاشقی که به خاطر خصوصیات شخصیتی خاص خود نمی‌توانند با هم سازگار شوند و رابطه پر فراز و نشیبی با هم برقرار می کنند. بعلاوه، در ازدواج‌های بدون شباهت خانوادگی و فرهنگی، عشق و علاقه دوامی نخواهد داشت.

این روانشناس خاطر نشان کرد: یک عامل مهم، که رضایت زناشویی بعد از ازدواج را تضمین می کند، سلامت روانی و شخصیتی با مشکلات زناشویی رابطه زیادی وجود دارد پس قبل از تصمیم‌گیری نهایی، از سلامت روانی خود و همسر آینده تان مطمئن شوید بدین منظور جوانان می توانند در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنند و اگر مشاور صلاح بداند تست روانشناختی را به آنها پیشنهاد خواهد داد تا در نهایت یک تصمیم‌گیری درستی برای زندگی مشترک خود بگیرند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ازدواج ، رفتار ، گفتار ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار