رضایت والدین شرط اصلی انتخاب همسر

بسیاری از جوانان عقیده دارند که در انتخاب شریک زندگی‌شان نباید کسی دخالت کند اما استفاده از نظرات و تجربه‌های بزگترها فامیل می‌تواند احتمال انتخاب اشتباه را به حداقل برساند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خود رای بودن و عدم دخالت دادن والدین و بزرگترهای فامیل در انتخاب همسر احتمال انتخاب نامناسب را افزایش می‌دهد چرا که جوانان ممکن است وجوه مشترکی را که باید بین جوانان و خانواده‌ها حاکم باشد از سوی آنها درنظر گرفته نمی‌شود و در اولین قدم این خود همسران هستند که آسبی می‌بینند. 

رحمانی روانشناس گفت: نقش خانواده‌ها در ازدواج می‌تواند هم مثبت باشد هم منفی و هم می‌تواند موجب انتخاب مناسب شود و هم می‌تواند مانع یک انتخاب مناسب شود. از آنجا که هر شخص باید رضایت شریک زندگی‌اش را انتخاب کند پس حتما رضایت والدین شرط است چرا که هماهنگی و اشتراک نظر جوانان با خانواده خود به یک انتخاب خوب و مناسب برای ازدواج ختم می‌شود. 

دخالت خانواده‌ها به شکل منفی در انتخاب همسر عمل می‌کند که نظرات و درخواست‌های خود را بخواهند به فرزندانشان تحمیل کنند و با در نظر گرفتن خواسته ‌های غیرمنطقی که برخی از آنها به شکل خواسته‌های مادی و مالی نمود پیدا می‌کند مانع ازدواج می‌شود اینجا است که خانواده‌ها نقش‌شان در انتخاب همسر جنبه منفی پیدا می‌کند البته باید درنظرگرفت که شرط اصلی ازدواج موفق رضایت خانواده‌ها است چرا که اگر جوانان بیرون رضایت والدینشان ازدواج کنند از کمک‌های مادی و معنوی و فکری آنها در زندگی‌شان محروم می‌شوند. پس باید در انتخاب همسر معیارهای والدین را هم درنظر گرفت. 

نقش والدین در انتخاب همسر مناسب برای فرزندان باید جنبه یک مشاور داشته باشد و نظراتشان در این انتخاب به شکل تسهیل کننده اعمال نشود و درنهایت با رضایتمندی‌شان این انتخاب صورت بگیرد. 

انتهای پیام/  
 
 
 

برچسب ها: رضایت ، ازدواج ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار