فرزند اخوان ثالث؛

انتشار سند برای من هم تازه بود/ ارتباط پدرم با آیت الله خامنه‌ای ارتباط مشخص و واضحی است

زرتشت اخوان ثالث گفت: می‌دانستم چنین شعر و سندی باید در دفتر رهبر انقلاب وجود داشته باشد اما محتوا منتشر نشده بود و ما آن را در دست نداشتیم و آن را در کنار دیگر مجموعه مقالات مرحوم پدر در کتابی منتشر خواهیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، زرتشت اخوان ثالث پسر مرحوم مهدی اخوان ثالث شاعر نام آشنای معاصر، درباره انتشار سند و شعری منتشر نشده از مرحوم پدرش در دفتر شخصی رهبر انقلاب گفت: به هر حال سند و شعر مهمی منتشر شد و برای من هم متن سند تازه بود.

وی افزود: هر چند می‌دانستم چنین شعر و سندی باید در دفتر رهبر انقلاب وجود داشته باشد اما محتوا منتشر نشده بود، ما آن را در دست نداشتیم و آن را در کنار دیگر مجموعه مقالات مرحوم پدر در کتابی منتشر خواهیم کرد.

 

اخوان ثالث درباره ارتباط پدرش با مقام معظم رهبری اظهار داشت: این ارتباط ، ارتباط خیلی مشخص و واضحی است و همه درباره آن می‌دانند نیازی به توضیح من ندارد.

مدیر انتشارات زمستان در پاسخ به این سوال که با توجه به اطلاع شما از وجود چنین شعر و سندی در دفتر رهبر انقلاب، آیا گمان می‌کنید شعر و سند منتشر نشده دیگری هم در دفتر ایشان وجود داشته باشد، گفت: چنین گمانی ندارم و فکر نمی‌کنم شعر و سند دیگری از پدم وجود داشته باشد.


وی افزود: اطلاع ما از وجود چنین سندی به اظهارات خود پدر باز می‌گردد که یکی دو جا در این باره صحبت کرده است و مشخصا به خاطر دارم که در مقدمه یکی از کتاب‌هایش درباره این ماجرا توضیح داده است.

اخوان ثالث در پاسخ به این سوال که در مقدمه چه کتابی این ماجرا شرح داده شده، گفت: درباره نام کتاب حضور ذهن ندارم اما پدر گاهی در مقدمه کتاب‌هایش به نکاتی اشاره می‌کرد که به خود کتاب چندان ربط نداشت مثلا در مقدمه کتاب بدعت‌ها و بدایع نیما یوشیج، درباره شهریار و شعرش صحبت کرده است.

 

وی افزود: در مقدمه یکی از کتاب‌ها هم به دیدار با آیت الله خامنه‌ای اشاره کرده که در دفتر او یک یادداشت نوشتم. این قسمت را خوب به خاطر دارم که نوشته برای کسی که به شعر کلاسیک علاقه داشت یک شعر نو نوشتم.

برچسب ها: بگردی ، فرزند ، اخوان ، ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار