تبریز/

آرمان ارس کسب جایگاه جهانی در صنعت و صادرات است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: دهه دوم فعالیتی ارس، جهش اقتصادی و حضور بین المللی در زمینه های مختلف از جمله صادرات کالای داخل و گسترش روابط خارجی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خادم عرب باغی در مراسم جشن سالروز تصویب تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم فرهنگ سازی و اصلاح فرایندها در راستای شتاب گیری و حرکت همسو با تحولات بین المللی تاکید کرد و گفت: آرمان ارس حضور فعال و موثر در عرصه های جهانی و کسب جایگاه ویژه در تولید و صنعت است.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته در ارس و تحقق سیاست های صادراتی در این منطقه افزود: روند رو به رشد سرمایه گذاری و افزایش حضور سرمایه گذاران در ارس، منطقه را بعنوان قطب تولید، صنعت، ترانزیت، صادرات و تجارت تبدیل خواهد کرد.

عرب باغی افزود: جایگاه اقتصادی ارس در کشور تثبیت شده و با توسعه زیرساخت های مختلف بخصوص ترانزیت و انرژی، فرودگاه، اهداف بین المللی منطقه با قوت بیشتر محقق می شود.

وی با بیان اینکه ارس بعد از ده سال فعالیت به بلوغ اقتصادی رسیده است، گفت: امروز در سایه تلاش های شبانه روزی، ارس دومین منطقه آزاد توسعه یافته ایران و اولین منطقه آزاد در توسعه صنعت و تولید هستیم.

عرب باغی با اشاره به مزیت های مختلف اقتصادی در ارس، صنعت توریسم را یکی از منابع مهم خدادادی خواند و با تاکید بر لزوم توجه به تامین زیرساخت های این حوزه گفت: با مذاکرات انجام شده، قطار توریستی از شهر تبریز به جلفا بزودی راه اندازی می شود و این قطار روزانه چندین بار تردد خواهد داشت.

وی بر توسعه همه جانبه ارس تاکید کرد و گفت: یکی از لازمه های توسعه اقتصادی فراهم بودن زیرساخت های حمل و نقل در حوزه جاده، راه آهن و فرودگاه است که در زمینه راه آهن مذاکرات برای تسریع و تسهیل تردد قطار انجام شده و عملیات اجرایی احداث بزرگراه مرند-جلفا نیز در حال انجام است.

مراسم جشن سالروز تصویب تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس با نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مسؤلان شهرستان جلفا و مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، صادرات ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.