کرمانشاه/

اختصاص چهاراکیپ برای حفاظت از حریم اراضی کشاورزی کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: چهار اکیپ یگان حفاظت به منظور حفاظت از حریم اراضی کشاورزی استان فعال شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علی اشرف منصوری گفت: فعال شدن این اکیپ ها اقدام مناسبی در راستای مبارزه با تغییر کاربری و سودجویی افراد به صورت سازماندهی شده خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی استان را روبه گسترش دانست و افزود: این اکیپ ها تلاش خود را برای توقف و جلوگیری از این روند بکار خواهند گرفت.

منصوری به همه کسانی که به دنبال ایجاد سازه های غیر مجاز در اراضی کشاورزی هستند هشدار داد از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاوری و باغات خودداری کنند، چرا که با آن ها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد متقاضی احداث بنا و یا اجرای طرحهای خاص در محدوده اراضی استان تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم می توانند نسبت به این کار اقدام کنند، در غیر اینصورت بنا برحکم قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، مرتکبین تغییر کاربری از یک تا سه برابر بهای زمین جریمه نقدی و ملزم به قلع و قمع بنا می شوند.

منصوری افزود: در دو سال گذشته مراقبت های شدید کنترلی برای جلوگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز در سطح استان صورت گرفته و در این راستا 170 پرونده تشکیل و ساخت وسازهای غیرمجاز مربوط به آن تخریب شده است.

 استان کرمانشاه 948 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان 252 هزار هکتار اراضی آبی و 696 هزار هکتار اراضی دیم است.

برچسب ها: کرمانشاه ، حفاظت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.