یک مدرس صنعت چاپ عنوان کرد

"صنعت چاپ" نیاز به علم مدیریت دارد

آرش سپاس مقدم، مدرس و کارشناس" صنعت چاپ" گفت: امروز صنعت چاپ نیاز اساسی به علم مدیریت دارد، زیرا در عصر حاضر تاثیر علم مدیریت در رونق فضای کسب و کار بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، آرش سپاس مقدم با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار "صنعت چاپ" در سایر صنایع گفت: اکنون صنعت چاپ به عنوان پایه و اساس اقتصاد و فرهنگ در دنیا شناخته شده است زیرا به هر صنعت یا هنری که نگاه می‌کنیم بخشی از آن صنعت یا هنر به صنعت چاپ متصل شده است.
 
وی افزود: با بررسی این صنعت متوجه خواهید شد که در حال حاضر این صنعت با کاهش تقاضا روبه رو است. یکی از دلایل رکود صنعت چاپ بالا بودن مواد اولیه است و دلیل بعدی را می‌توان به عدم پویایی صنف مربوط دانست.
 
این کارشناس صنعت چاپ با اشاره به وضعیت فعلی صنعت چاپ کشور افزود: اکثر بافت صنعت چاپ کشور سنتی است زیرا به علم مدیریت، تبلیغات و تکنولوژی توجه نمی‌شود درحالی که هزینه سنگینی را برای اداره چاپخانه‌ها پرداخت می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: امروز صنعت چاپ بیش از هر زمانی نیاز به مدیریت در حوزه‌های خرید، فروش، بازاریابی و تبلیغات دارد. برخی از چاپخانه‌ها بدون بررسی نیازهای خود اقدام به خرید ماشین 6 رنگ کرده است در حالی که یک ماشین تک رنگ یا دورنگ نیازش را برطرف می‌کند.
 
سپاس مقدم در توضیح راهکارهای بیرون رفت از این فضا گفت: بهترین راهکار حمایت از صنعت چاپ این است که بجای حمایت از شرکت‌های واردکننده از چاپخانه‌های موجود حمایت کنیم. البته صنعت چاپ به تمامی صنایع وابسته است و تا زمانی که وضعیت سایر صنایع بهبود نیابد، نمی‌توان انتظار پیشرفتی در صنعت چاپ داشت.
 
این مدرس صنعت چاپ افزود: دولت یازدهم با کنترل بازار توانست جلوی افزایش قیمت‌های محصولات چاپی را بگیرد اما متاسفانه تقاضا کم است و این باعث کاهش بازده چاپخانه‌ها شده است. حمایت از صنعت نشر نیز یکی از راهکارهای توسعه صنعت چاپ است زیرا در صورت افزایش فعالیت‌های نشر، صنعت چاپ نیز رونق می‌گیرد.
 
سپاسی مقدم با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: برگزاری مسابقات آثار چاپی یکی از نقاط قوت جشنواره صنعت چاپ است اما به شخصه اعتقاد دارم که تعداد برگزیدگان باید کاهش یابد تا ضمن سخت شدن فضای رقابت، ارزش مقام برگزیدگان را نیز چند برابر کنیم. همچنین در این جشنواره باید از اهالی سایر صنایع نیز دعوت کنیم زیرا نیاز است که توانایی‌های خود را به سایر صنایع معرفی کنیم.
 
وی افزود: حمایت همیشه به شکل مادی نیست و گاهی نیاز است که از یک صنعت حمایت تبلیغاتی، دانشی و اطلاعاتی شود تا بستر توسعه و پیشرفت فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، چاپ ، توانایی ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار