بهاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعمال تحریم‌های ضد ایرانی پرداخت حق‌السکوت آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا نشان می‌دهد، آنها می‌خواهند افکار عمومی داخل کشورشان، که نشات گرفته از عقاید صهیونیست‌ها است را به یک آرامش نسبی برسانند و در واقع آمریکا درصدد پرداخت حق‌السکوتی به این رژیم است.

"محمد بهاری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: دولت آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه چند شخصیت و شرکت ایرانی وضع کرده است که این اقدامات در حالی انجام می‌شود که ایران و گروه 1+5 تلاش می‌کنند به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند و به راه‌حلی جامع برسند.

وی ادامه داد: این اقدام در تعارض کامل با روند حل و فصل کنونی موضوع هسته‌ای است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران گام‌های اعتمادساز بر مبنای تعهد به توافقات به عنوان یک اصل مهم بنیادین برداشته و در گزارشات متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز منعکس شده است، انتظار عمل مشابه از سوی آمریکا و بقیه اعضای 1+5 را در عمل به تعهدات خود دارد.

بهاری افزود: کسانی که از جانب ایران در مذاکرات شرکت می‌کنند تا به امروز نشان دادند که ذره‌ای از مواضع بر حقوق کامل مردم کشورمان عقب‌نشینی نکرده‌اند و اینکه آمریکایی‌ها در آستانه مذاکرات تحریم‌هایی را علیه ایران وضع می‌کنند، بر آنها هیچ تاثیری ندارد.

وی تاکید کرد: این اقدام آمریکا نشان‌ می‌دهد که آنها می‌خواهند افکار عمومی داخل کشورشان، که نشات گرفته از عقاید صهیونیست‌ها است را به یک آرامش نسبی برسانند و در واقع ایالات متحده درصدد پرداخت حق‌السکوتی به این رژیم است.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: گل‌آلود شدن آب در خاورمیانه به نفع آمریکایی‌ها است، آنها با به راه انداختن گروهی همچون داعش در میان کشورها ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند.

بهاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ایران علی‌رغم علم و آگاهی جدی از دغل کاری‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا و با علم به این مسائل و پایبندی به اصول، مذاکرات را ادامه می‌دهد.

وی افزود: اکنون وضعیت آمریکا به گونه‌ای است که نمی‌تواند از مذاکرات دست بکشد اما در داخل گاهی تحت فشار جناح‌های مختلف مجبور به تغییر روند گفتگوها است، بنابراین به نوعی می‌توان گفت که آنها دچار سردرگمی شده‌اند.

بهاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن هرگونه تولید، اشاعه و استفاده سلاح اتمی، اظهار داشت: شیوه معقول این است که با منطقی که جمهوری اسلامی ایران پیش گرفته، مذاکرات را ادامه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و با درایت دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی مذاکرات به خوبی پیش می‌رود و تهدیدات آمریکا ذره‌ای ارزش اجرایی و عملی در جهان ندارد و فقط این تهدیدات برای آمریکا مصرف داخلی خواهد داشت.

گفتنی است؛ دولت امریکا روز جمعه اعلام کرد که چند شهروند و شرکت ایرانی را به فهرست تازه تحریم‌های یکجانبه خود علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار