کتاب "مداح شهید" غلامعلی رجبی منتشر شد

مراسم رونمایی از کتاب «یادگاران ۲۴: شهید غلامعلی رجبی(جندقی)» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،

در این مراسم تعدادی از همرزمان و همراهان شهید به ذکر خاطراتی از او پرداختند؛ خاطراتی که همگی بر «اخلاص» تأکید داشت. مراسم رونمایی از کتاب شهید غلامعلی رجبی(جندقی) مداح اهل بیت امروز چهارشنبه پنجم شهریورماه با حضور محسن طاهری رئیس خانه مداحان، سیداحمد معصومی‌نژاد نویسنده کتاب، حسن جلیل‌زاده از دوستان و اقوام شهید و خانواده این شهید در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

 فریناز ربیعی، نماینده انتشارات روایت فتح، در آغاز این مراسم در سخنانی گفت: ما در انتشارات روایت فتح در مجموعه‌های مختلفی تلاش کردیم به نشر فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بپردازیم. روایت فتح در این زمینه حدود 10 مجموعه را منتشر کرده و در این کتاب‌ها همه تلاش بر این بوده که کتاب‌هایی با نوشتار و سبک متفاوت منتشر شوند،‌ تا برای جوانان پس از جنگ که جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند نیز کاربرد داشته باشد.

وی ادامه داد: از این جمله این کتاب‌ها می‌توان به مجموعه «یادگاران» که شامل 100 خاطره کوتاه درباره شهداست، چشم‌ها، اسارت، یادیادگاران و ...اشاره کرد که آخرین این مجموعه‌ها درباره جانبازان بود و در نمایشگاه کتاب تهران نخستین کتاب آن را رونمایی کردیم.

امیدواریم قدم محکمی در ادامه راه شهید در این عرصه برداریم و فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه ما نشر پیدا کند، این نوید را می‌دهم که در زمینه تفحص نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت و کتاب‌ها‌یی در این زمینه منتشر می‌شود. کتاب شهید غلامعلی رجبی(جندقی) بیست و چهارمین کتاب این مجموعه است که 100 خاطره از دوران مختلف زندگی این شهید بزرگوار را جمع‌آوری و تدوین کرده است. شهید رجبی به دنبال نام و نشان نبود.

 محسن طاهری رئیس خانه مداحان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: شهید رجبی از چهره‌های اخلاق‌مدار جنگ بود که این روحیه نه تنها در ایام دفاع مقدس که کم و بیش در همه صحنه‌ها و عرصه‌هایی در خدمت او بودیم،‌ مشخص بود،‌ ایشان در همه عرصه‌ها حضوری کارساز و بی ریا داشت.

دنبال نام و نشان نبود و خداوند نیز اینگونه آدم‌ها را گلچین می‌کند.

وی افزود: این شهید شاگردان بسیار خوبی را در مکتب خود پروراند،‌ پدر وی نیز حاج آقا رجبی از چهره‌های شاخص فرهنگی بود و در مدرسه علوی فعالیت می‌کرد،‌ برادران این شهید نیز همگی در عرصه فرهنگی مشغول بودند.

مهمترین شاخصه کار فرهنگی اخلاق است که سیره انبیاء(ع) و اهل بیت(ع) نیز بوده است، آنها با این سیره به دنبال جذب انسان‌های مختلف بودند، شهید رجبی در زمینه‌های مختلف اخلاق خوب را رعایت می‌کرد، در کارهای اجتماعی و فرهنگی موفق بود، روابط عمومی خوبی داشت و همیشه در کارهای جمعی شرکت می‌کرد و حضوری فعال داشت. اگر قرار بود جلسه‌ای برگزار شود خود نیز پا به پای برگزار کنندگان جلسه فعالیت می‌کرد.

 در ادامه ربیعی، نماینده انتشارات روایت فتح، به توضیحی در همین زمینه پرداخت و یادآور شد: انتشارات روایت فتح سبک کاری متفاوتی دارد که در آن روی خلاصه‌نویسی تأکید شده است. از این رو تعداد خاطرات این مجموعه بر 100 خاطره تعیین شده است. ما د راین انتشارات تمام تلاشمان این است که طیف‌های مختلفی از جامعه را مخاطب آثار حوزه دفاع مقدس کنیم و تا حدودی در این زمینه هم موفق بودیم. در پایان این مراسم از خانواده شهید رجبی(جندقی) تقدیر و از بیست و چهارمین جلد از مجموعه «یادگاران» با محوریت زندگی‌نامه این شهید بزرگوار رونمایی شد./س

روایت فتح
برچسب ها: رجبی ، غلامعلی ، کتاب ، یادگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار