کرمانشاه/

بررسی مشکل خشکیدگی جنگل‌های زاگرس با حضور دانشمندان سازمان فائو

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: مشکل خشکیدگی جنگل‌های زاگرس با حضور دانشمندان سازمان فائو بررسی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ حسین سلیمانی گفت: گروهی از دانشمندان سازمان فائو با هماهنگی وزارت خارجه کشور برای بررسی مشکل خشکیدگی جنگل‌های زاگرس از این جنگل‌ها دیدن کردند.

وی افزود: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از سوی سازمان فائو در زمینه علت خشکیدگی درختان جنگل‌های زاگرس ارائه نشده که با پیگیری‌های انجام شده در هفته آینده اظهارات دانشمندان به‌صورت کتبی ارسال خواهد شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، بیماری قارچ‌ زغالی و آفت سوسک چوب‌خوار تاکنون یک میلیون و 100 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در هشت استان کشور از جمله کرمانشاه را دچار خشکیدگی کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه تراکم آلودگی‌ها در هر استانی متفاوت بوده و از میزان زیر 25 درصد شروع می‌شود و گاهی نیز تا 70 درصد نیز می‌رسد، خاطرنشان کرد: تاکنون 120 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس که دچار خشکیدگی شده‌اند بر اساس یک کار میدانی شناسایی شده‌اند.

این مسئول از اجرای طرح «درختکاری دیم با گونه‌های مثمر» در جنگل‌های زاگرس خبر داد و افزود: در صورت تأمین اعتبار اجرای این طرح به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر عوامل اقلیمی و طبیعی موجود بر خشکیدگی درختان جنگل‌های زاگرس، ادامه داد: بیماری‌های قارچی و آفت‌ها به‌عنوان عوامل ثانویه در این حادثه به‌شمار می‌روند

 

برچسب ها: کرمانشاه ، مشکل ، خشکیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.