14 شهریور ماه برگزار می شود

آزمون دوره های‌"کارشناسی ارشدفراگیر پیام نور"/پذیرش 7750 نفر در آزمون

توکلی گفت: با توجه به ضوابط، از طریق این آزمون و در ۱۳۳ کد رشته امتحانی در مجموع هفت هزار و ۷۵۰ نفر پذیرش می‌شوند.

حسین توکلی مشاور عالی آموزش سنجش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه در آزمون ورودی دوره‌های کار‌شناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۹۳ تعداد ۷۸ هزار و ۹۳۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند، بیان داشت: از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۶۵ نفر زن و ۴۱ هزار و ۶۶۶ نفر مرد هستند. 

 وی افزود: از ۷۸ هزار و ۹۳۱ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۲ هزار و ۶۳۵ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، تعداد ۳ هزار و ۱۰۵ داوطلب در گروه آموزشی علوم پایه، تعداد ۸هزار و ۸۳۸ داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، تعداد ۹۵۰ داوطلب در گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۳ هزار ۴۰۳ داوطلب نیز در گروه آموزشی هنر ثبت نام کرده‌اند. 

وی، با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما مربوطه از روز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد، ادامه داد: کلیه داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، و سال تولد و یا اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده و کد رهگیری خود نسبت به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما مربوطه اقدام نمایند. 
 
به گفته توکلی، اطلاعیه تکمیلی در این زمینه و آدرس محل رفع و نقص کارت شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۹ شهریور ماه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و همچنین در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه منتشر می‌شود. 
 
 مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره‌های فراگیر کار‌شناسی ارشد سال ۹۳ پیام نور در صبح روز جمعه ۱۴ شهریورماه در ۹۲ شهرستان و ۱۱۳ حوزه امتحانی برگزار می‌گردد، خاطر نشان ساخت: شروع فرایند برگزاری آزمون از ساعت 8:30 صبح آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون راس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد. 
 
وی با تاکید، بر اینکه کلیه داوطلبان قبل از بسته شدن درهای محل برگزاری آزمون باید در حوزه امتحانی خود حاضر باشند، اذعان داشت: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون باید اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار خود را به همراه داشته باشد. 
 
وی یادآور شد: در جلسه آزمون به هر یک از کد رشته‌های امتحانی یک پاسخنامه و یک دفترچه آزمون داده می‌شود، که داوطلبان باید بر اساس اطلاعات مندرج بر روی دفترچه آزمون در مدت مشخص شده به سوالات رشته امتحانی خود پاسخ دهند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
muhammad
۱۵:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
از آقای تو کلی خواهش میکنم زمان اعلام نتیاج کنکور سراسری اطلاع رسانی نمایند؟؟
آخرین اخبار