شناسایی و انهدام عملیات شکارچیان پرنده شکاری

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از شناسایی یک گروه زنده گیر پرنده گان شکاری و جلو گیری و برخورد به موقع با متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت :با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یک گروه صیاد و قاچاقچی پرند گان شکاری از استان بوشهر که قصد داشتند با اغفال ماموران حفاظت محیط زیست نسبت به شناسایی زیستگاههای مورد هدف و آماده سازی امکانات  برای آغاز عملیات صید اقدام کنند.

وی افزود: این افراد قبل از انجام هر گونه عملیات صید  با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شدند و عملیات شناسایی در یکی از محدوده های مستعد ساحلی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر شدند.  

وی اضافه کرد :پرونده متخلفان با صورتجلسه در محل و برخورد قانونی با انان بعمل آمد.  
گفتنی است آذربایجان غربی یکی از مسیر های مهاجرت پرندگان شکاری بالابان بحری می باشد که از اوایل فصل پاییز  بطور پراکنده در عرصه های پست و هموار استان مشاهده میگردد.

 از انجایکه گونه های مذکور در میان شیوخ کشور های حاشیه خلیج فارس بعنوان وسیله برای تفریح و شکار پرنده به قیمتهای قابل توجهی به فروش میرسد،نسل این گونه  بشدت مورد تهدید قرار گرفته و رو به کاهش میباشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار