یزد/

اعزام 13 كاروان از يزد به حج تمتع امسال

امسال هزار و 756 نفر در قالب 13 كاروان از استان يزد به مراسم حج تمتع اعزام مي شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد

مديركل حج و زيارت استان يزد گفت: امسال هزار و 756 نفر در قالب 13 كاروان از استان يزد به مراسم حج تمتع اعزام مي شوند.

علي اصغر شريفي در نشستي خبري به مناسبت هفته حج اظهار داشت: امسال به جز هزار و 756 زائر، حدود 89 نيروي پشتيبان نيز در قالب مدير كاروان، روحاني، پزشك و ديگر عوامل اجرايي به مناسك حج اعزام مي شوند.

وي با اشاره به اينكه 905 نفر از زائران امسال زن و 851 نفر مرد هستند، خاطرنشان كرد: جوان ترين زائر يزدي 19 ساله و مسن ترين آنها 88 ساله هستند ضمن اينكه كل زائران استان يزد ابتدا به مكه مكرمه و سپس به مدينه منوره اعزام مي شوند.

نخستين پرواز زائران يزدي از 29 شهريور آغاز مي شود

شريفي يادآور شد: پرواز زائران يزدي امسال در روزهاي 29 شهريور و چهارم، پنجم و ششم مهرماه انجام خواهد شد و در مجموع پنج پرواز، 13 كاروان را به كشور عربستان خواهند برد.

4 زائر حج تمتع به دليل كهولت سن و بيماري از سفر بازماندند

وي با بيان اينكه معاينات پزشكي حجاج نيز انجام شده است، يادآور شد: چهار نفر از زائراني كه امسال نوبت تشرف به حج تمتع داشتند، به دليل بيماري و كهولت سن از سفر امسال حذف شدند.

شريفي همچنين با اشاره به خدمات رساني به حجاج عنوان كرد: امسال عقد قرارداد با 35 هتلي كه در سالهاي گذشته خدمات خوبي به حجاج ندادند، لغو شده و اين هتل ها از چرخه خدمات رساني به زوار يزدي خارج شده اند.

وي، قيمت تمام شده حج تمتع امسال را حداقل 9 ميليون و 400 هزار تومان و حداكثر 10 ميليون و 400 هزار تومان اعلام كرد و افزود: اين رقم بسته به نوع پرواز، هتل محل اقامت، مبدا ايستگاه پرواز و ... متفاوت است.

هيچ نگراني بابت ويروس جديد در عربستان وجود ندارد

مديركل حج و زيارت استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود در مورد ويروس جديد در كشور عربستان عنوان كرد: جاي نگراني در اين زمينه براي حجاج استان يزد وجود ندارد و آمادگي هاي لازم در اين زمينه فراهم شده و به محض رويت مورد مشكوك، مراتب به سرعت با مركز بهداشت استان يزد هماهنگ و در اين مورد تصميم گيري مي شود.

شريفي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه برخي از افراد ثبت نام شده براي حج تمتع در سالهاي گذشته، اكنون استطاعت سفر حج تمتع را ندارند، عنوان كرد: اين افراد به ازاي هر فيش حج تمتع مي توانند سه فيش حج عمره دريافت كنند و به حج عمره مشرف شوند.

وي در مورد زائران حج عمره استان يزد نيز خاطرنشان كرد: سال گذشته 94 پرواز از يزد به عربستان براي اجراي مناسك حج عمره انجام شده كه زائران اين استان امسال به جاي 12 روز، 10 روز در سفر بوده اند.

شريفي همچنين از اعزام بيش از 36 هزار نفر به صورت زميني و هوايي به عتبات عاليات خبر داد و عنوان كرد: امسال نيز 10 هزار نفر به زيارت ائمه اطهار (ع) در كشور عراق اعزام شده اند./ش/ن


برچسب ها: حج ، 13 ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.