تجهیز پایتخت برای بانوان

معدنی پور:تجهیز2700مدرسه و بوستان به امکانات ورزشی/اتاق مادروکودک در برخی پارک ها،فروشگاه های شهروندومیادین میوه وتره بار ایجاد شده است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از تجهیز2700مدرسه و بوستان به امکانات ورزشیو ایجاد اتاق مادروکودک در برخی پارک ها،فروشگاه های شهروندومیادین میوه وتره بار اخبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نرگس معدنی پور،مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، با اشاره به ایجاد غرفه های دائمی عرضه محصولات عفاف و حجاب در 24 فروشگاه شهروند اظهار کرد: ارتقا کیفیت خدمات مجموعه های ورزشی الزهرا(س) ویژه بانوان در 63 مجموعه انجام شده است. همچنین ارتقا و گسترش فعالیت پیست دوچرخه سواری بانوان، فعالیت های استخرهای سرپوشیده ویژه بانوان و توسعه فعالیت های 800 ایستگاه ورزشی بانوان در مناطق ازجمله این موضوعات بوده است. 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درخصوص تجهیز 1400 مدرسه به امکانات ورزشی ویژه بانوان اظهار کرد: ارتقا وگسترش فعالیت های فضاهای ورزشی سطح مناطق 22گانه شهر تهران و تجهیز 1300 بوستان به ست های ورزشی را می توان نام برد. این در حالیست که در سال 92 بوستان چیتگر مخصوص بانوان 30% درصد پیشرفت پروژه داشته و ساخت ورزشگاه های دوقلو برای آسایش بیشتر عموم راه اندازی خواهد شد.
 
معدنی پور با تاکید بر افزایش تسهیلات حمل ونقل شهری ویژه بانوان به منظور تامین آسایش بیشتر افزود: افزایش تسهیلات به شرکت تاکسی بی سیم بانوان به منظور توسعه فعالیت های این شرکت که صرفا نسبت به جابجایی مسافران خانم با استفاده از بانوان راننده اقدام می نمایند نیز از دیگر مواردی است که در جهت ایمنی و آسایش زنان تهرانی صورت گرفته است.
 
وی درباره جداسازی بخش بانوان از بخش آقایان در جهت تامین آرامش خاطر، امنیت و رفاه حال مسافران خانم ادامه داد: اختصاص کابین های جلو در اتوبوس های دوکابین تندرو(BRT) و قسمت عقب در اتوبوس های عادی و اتوبوس های تک کابین تندرو(BRT) با  حجم اجرا80 اتوبوس BRT در حال انجام است. همچنین می توان به اختصاص واگن های ویژه خواهران در ابتدا و انتهای قطارهای مترو در جهت تامین آرامش خاطر، امنیت و رفاه حال مسافران خانم اشاره کرد.
 
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در راستاي افزايش تسهيلات حمل و نقل براي بانوان و در جهت تكريم مادران و آسايش و رفاه و امنيت بانوان تهرانی در كنار فرزندانشان خاطر نشان کرد: در كليه پايانه ها و پارك سوارهاي شهر تهران، بعضی از پارک های عمومی، فروشگاه های شهروند، سازمان میادین میوه و تره بار اتاق مادر و كودك ایجاد شده تا شرايط مناسب جهت رسيدگي به فرزندان براي مادران فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار