وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

اجرای طرح تحول رئیس یکی از دانشگاه‌ها را برکنار و به چند دانشگاه کارت زرد داد

قاضی زاده هاشمی گفت:روسای دانشگاه ها در این فرصت کوتاه با مشکلات زیاد طوری فعالیت کرده‌اند که باعث رضایت عمومی شده‌اند البته در راستای اجرای طرح تحول رئیس یک دانشگاه برکنار شد و برخی از روسا تذکر گرفتند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز 10 شهریور ماه در حاشیه 78 اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: شاخص‌هایی در وزارت بهداشت داریم که گروههای تخصصی با آن اندازه گیری می شوند بنابراین در نظر داریم که مثل دولت که هر شش ماه یک بار ارزیابی ها را انجام می دهد ما هم در حوزه سلامت هر شش ماه یک بار ارزیابی‌هایی را داشته باشیم.

دریافت کارت زرد چند دانشگاه در طرح تحول سلامت
وی با تشکر از روسای دانشگاه ها افزود: روسای دانشگاه ها در این فرصت کوتاه با مشکلات زیاد طوری فعالیت کرده‌اند که باعث رضایت عمومی شده‌اند البته در راستای  اجرای طرح تحول رئیس یک دانشگاه تغییر کرد و برخی از روسا تذکر گرفتند.

وی ادامه داد: در دو تا سه ماهه گذشته با تلاش های فراوان زیر ساخت های اجرایی منابع حوزه بهداشت آماده شد که از امروز گروه بهداشت در دانشگاه ها کار خود را در قالب طرح تحول بهداشت آغاز می کنند.

همچنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک خانواده اجرا می شود که در حین اجرا اشکالات آن برطرف می گردد.

هاشمی عنوان کرد: در راستای طرح بهداشتی خانه های بهداشت اصلاح می شوند به طوریکه که طبق این طرح 2 هزار خانه بهداشت بازسازی می شوند همچنین مکمل های غذایی به زنان باردار و شیرخوار داده می شود.

وی  با اشاره به پزشک خانواده تصریح کرد: در روند اجرای پزشک خانواده 4 هزار پزشک عمومی جدید جذب سیستم می شوند همچنین در قالب طرح بهداشتی شبکه بهداشتی در سراسر کشور و حاشیه شهرها خواهیم داشت بطوریکه طبق سرشماری که دو ماه پیش انجام شد مشخص شد که 10 میلیون نفر فاقد خدمات بهداشتی مناسب هستند.


وزیر بهداشت در خصوص نظارت بر حوزه درمان گفت: ما بحث نظارتی را به شدت دنبال می کنیم که بخش عمده آن تربیت مدیران و نیروی انسانی خوب است.

عملکرد بیمه پایه رضایت بخش بود
وی در پاسخ به عملکرد بیمه ها تصریح کرد: بیمه ها همکاری خوبی کرده‌اند که البته بیمه پایه بهتر عمل کرده و انتظار داریم بیمه های تکمیلی نیز بهتر عمل کنند و خدماتی را که ارائه می دادند کاهش ندهند.

وی در پایان گفت: طبق آمار رضایت‌مندی مردم از اجرای طرح تحول به طور نسبی 73 درصد است به طوریکه 32 درصد مردم خیلی راضی بوده‌اند و بقیه مردم رضایت نسبی داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار