جنگ صوری داعش با مفتی‌های سعودی

در پی چرخش تبلیغاتی مواضع عربستان در قبال گروه‌های تروریستی، داعش علیه مفتی‌ها و مبلغان سعودی اعلام جنگ کرد و آنها را در فهرست ترور خود قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه عربستان سعودی به عنوان یکی از متهمان ردیف اول حمایت از گروه‌های تروریستی شناخته می‌شود، با چرخش تبلیغاتی مواضع عربستان در قبال این گروه‌ها، داعش علیه مفتی‌ها و مبلغان سعودی اعلام جنگ کرد و آنها را در فهرست ترور خود قرار داد.

بخش اطلاع رسانی گروه داعش حمله معکوسی را علیه مفتی‌های سعودی مانند "ناصر العمر"، "عبدالعزیز الطریفی"، "عدنان العرعور" و "عبدالعزیز الفوزان" به راه انداخت و آنها را به ارتداد و تشویق جوانان برای ملحق نشدن به "جهاد" متهم کرد؛ و گروهی از آن‌ها را در فهرست ترور خود قرار داد.

این تهدید آشکار و روشن در پایگاه‌های گروه داعش در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای در اینترنت نوشت که بعد از پیروزی‌های اخیر و سقوط جبهه النصره .. برای این‌ها چیزی باقی نمانده بود به جز اینکه برای حمله به جنگجویان داعش وارد عمل شوند و آن‌ها را خوارج توصیف کنند و گزارش اهل علم و جوانان یاری کننده جهاد را به دستگاههای امنیتی بدهند تا اینکه آنها به زندان بیفتند

گروه تروریستی داعش، ناصر العمر، عبدالعزیز الطریفی، عدنان العرعور، عبدالعزیز الفوزان، محمد الهبدان، حمد الجمعه و موسی الغنامی را مسئول دستگیری برخی از عناصر خود از سوی سازمان امنیت کشور عربستان سعودی دانست.

همزمان نیز در شبکه اجتماعی توئیتر هشتگی با عنوان "تهدید داعش به قتل العمر و الطریفی و الفوزان" به راه افتاد که صدها کاربر در آن به گروه داعش حمله کردند.

یکی از کاربران نوشت: داعش راهکاری به جز قتل ندارد؛ حتی علیه تندروهایی که همان اصول خودش را دارند

گروه داعش در چندین هشتگ(#) در توییتر برخی از شیوخ سعودی را به خبرچینی علیه عناصر خود در شهرک تمیر عربستان متهم کرد.

پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی اخیر خود درباره خطر داعش هشدار داد و آنها را خوارج خواند و مفتی ها ومبلغان سعودی خواست تا با تفکر این گروه مقابله کرده ودرصدد تنویر افکار جوانان درباره خطر گروه داعش برآیند.

عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی وعبدالرحمن السدیس امام حرم مکی شریف درقالب گروه اندکی بودند که به درخواست پادشاه سعودی پاسخ مثبت دادند؛ درحالی که مفتی ها و مبلغان دیگر نظیر سلمان العوده و سفر الحوالی و محمد العریفی سکوت کامل اختیار کردند.

به عقیده بیشتر ناظران، چرخش مواضع عربستان سعودی درخصوص داعش پس از قطعنامه شورای امنیت علیه این گروه تروریستی؛ اقدامی رسانه‌ای و تبلیغاتی از سوی ریاض جهت فرار از فشار افکار عمومی و مجازاتهای احتمالی است؛ چرا که شمار قابل توجهی از عناصر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در دنیا عربستانی هستند، و این کشور یکی از حامیان مالی و معنوی مهم این گروه ها به شمار می‌آید.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس امروز در گزارشی تأکید کرد، عربستان سعودی 100 میلیون دلار برای حمایت از برنامه مبارزه با تروریسم کمک کرد، ولی طبق یادداشتهای درز کرده کلینتون (وزیر خارجه سابق آمریکا)، عربستان سعودی بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در دنیا است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جنگ ، صوری ، داعش ، مفتی ، سعودی ، عربستان ، مبلغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۱۰:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
هرچه کنی به خود کنی
آخرین اخبار