اجرای طرح جهادی پایلوت تفکیک پسماند از مبدأ در منطقه 9

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 از اجرای طرح جهادی پایلوت تفکیک پسماند از مبدأ در سطح ناحیه یک منطقه 9 خبر داد.

عباسعلی کارگر رئیس اداره بازیافت منطقه 9 با اعلام این خبر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح جهادی پایلوت تفکیک پسماند از مبدأ که از 21 تیرماه در بین 12 ناحیه از 123 ناحیه شهرداری در حال اجراست که در این طرح ناحیه یک به دلیل داشتن شرایط مطلوب در دو بازه زمانی 45 روزه در حال اجراست و تا 19 مهرماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ در بازه زمانی 45 روزه اول که به اتمام رسید و فاز دوم این طرح بر اساس نتایج به دست آمده دوره اول ادامه می‌یابد.

کارگر افزود: جلسه توجیهی پیمانکار و عوامل اجرایی، ستادی و آموزشی که فعالیت آنان مرتبط با فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری پسماند‌های خشک در منطقه بود انجام شد و بعد از آن شروع به ایجاد بانک اطلاعاتی و آمار ناحیه یک و به روز رسانی مستمر در ارتباط با شناسایی تولید کنندگان پسماند در محدوده ناحیه یک شد.

رییس اداره بازیافت منطقه 9 تصریح کرد: کار مطالعاتی بر اساس تحقیق علمی شناسایی فرصت‌ها و مشکلات محلی اقدام شد، همچنین توزیع 500 برگ پرسشنامه در بین ساکنین ناحیه و تحلیل نتایج به دست آمده با استفاده از روش تحلیل swot ارزیابی گردید.

کارگر اظهار کرد: در بلوک‌بندی جدید هر محله‌ای از ناحیه یک بعنوان یک بلوک عملیاتی و برای هر روز انجام عملیات دریک بلوک مشخص در نظر گرفته شد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های منسجم آموزشی و فرهنگ‌سازی با مشارکت حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه تصریح کرد: یک برنامه منسجم آموزشی وفرهنگ‌سازی با مشارکت حوزه اجتماعی و فرهنگی و متعاقب آن برنامه، جلسات هم‌اندیشی با سازمانهای مردم نهاد و جهت اخذ همکاری آنها و همین طور جلسات گروه‌های آموزش سلامت یاران و همچنین شهروندان فعال در امر مدیریت پسماند برگزار شد.

کارگر افزود: تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه با واحد‌های اداری خارج از شهرداری تهران در محدوده ناحیه یک و همین طور مراجعه جهت آموزش و جمع‌آوری پسماند خشک آنها در این طرح و جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز اعم از چرخ دستی، گونی به دوش و یا خودروهای فاقد مجوز از دیگر اقدامات این طرح بود و نسبت به جا به جایی غرفه‌های بازیافت جهت افزایش تناژ پسماند خشک مبادله شده اقدام گردید.

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 با اشاره به توزیع بروشور تراکت‌های رنگی و نصب بنر گفت: توزیع بروشور ، تراکت‌های رنگی و نصب بنر، برگزاری جلسات سخنرانی در مساجد ناحیه و برگزاری غرفه‌های آموزشی اطلاع‌رسانی در ایام ماه مبارک رمضان در بوستان‌های ناحیه از جمله برنامه‌هایی بود که در طرح جهادی پایلوت تفکیک پسماند از مبدا اجرا شد.

کارگر با اشاره به تفکیک پسماند‌های خشک جمع‌آوری شده در دوره نخست این طرح خاطر نشان کرد: در هفته اول برابر با هزار و 543 کیلوگرم است که این میزان برابر است با 3.51 درصد تفکیک پسماند خشک از کل پسماند است ، در هفته دوم برابر با یک هزار و 506 کیلوگرم است که این میزان برابر است با 4.24 درصد تفکیک پسماند خشک از کل پسماند است و همچنین در هفته سوم این میزان برابر با یک هزار و 842 کیلوگرم است که این میزان برابر است با 4.32 درصد تفکیک پسماند خشک از کل پسماند است.

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 اضافه کرد: در هفته چهارم این میزان به یک هزار و 898 کیلوگرم رسید که این  میزان برابر است با 4.33 درصد تفکیک پسماند خشک از کل پسماند است ، همچنین هفته پنجم پسماند خشک به میزان 2هزار و 54 کیلوگرم رسید که این میزان برابر است با 4.5 درصد تفکیک پسماند خشک از کل پسماند است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ششم دو هزار و دویست کیلوگرم پسماند خشک بود که این میزان برابر است با 4.83 درصد تفکیک پسماند از کل پسماند است و در هفته هفتم دوهزار و 168 کیلوگرم پسماند خشک بودکه این میزان برابر است با 4.85 درصد تفکیک پسماند از کل پسماند است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پایلوت ، تفکیک ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار