نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی:

ایران با جدیت به اجرای 5 گام عملی توافق شده با آژانس اقدام کرده است

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران با جدیت در حال عمل به تعهدات هسته ای خود است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران با جدیت به اجرای 5 گام عملی توافق شده با آژانس اقدام کرده است.

"رضا نجفی"، سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه اجرای 5 گام عملی توافق شده با آژانس مدتی قبل آغازشده بود، افزود:سه گام از 5 گام مزبور اکنون کاملا اجرا شده و در خصوص دو گام دیگر علاوه بر مذاکراتی که در تاریخ 25 مرداد همزمان با خاتمه یافتن موضوع چاشنی های انفجاری در ایران برگزار شد، یک نشست فنی در تاریخ 9 شهریور در تهران با هیات کارشناسی آژانس برگزار گردید.

نجفی گفت: بر اساس توافق 30 اردیبهشت ماه ، در این نشست طرفین در مورد ادعاهای مربوط آزمایشات بزرگ انفجاری به تبادل اطلاعات پرداختند و در خصوص مقالات علمی چاپ شده در ایران در باره محاسبات نوترونی راکتورهای هسته ای و ادعاهای پیرامون آنها وارد بحث جدی شدند.

نماینده ایران در آژانس گفت:با توجه به پیچیده بودن مباحث قبلا پیش بینی می شد که اتمام بررسی ها تا تاریخ 25 اوت ممکن نباشد، قرار است ادامه این مباحث در آینده نزدیک دنبال شود.

گفتنی است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ، در روز 11 نوامبر سال 2013 بیانیه مشترکی را مشخص کردن یک نقشه راه برای ادامه همکاری ها در خصوص مساله هسته ای امضا نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار