رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر

دولت سهمش را از توسعه پایتخت بپردازد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طلب های معوقه مردم شهر تهران از دولت اظهار داشت: مشکلاتی مثل آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران بدون همکاری دولت حل نمی شود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا دبیر  با اشاره به اینکه اعلام اعداد و ارقام میزان بدهکاری دولت به تهران دیگر تاثیری در تغییر این روند ندارد؛ یادآور شد: کار مردم با بحث های سیاسی و حاشیه ای پیش نمی رود و تنها در فضای تعامل و دوستی می توان مشکلات را حل کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد:‌ بدهی های دولت به دلیل بی مهری دولت نهم و دهم بسیار زیاد شده است. هر چند دولت یازدهم نیز نتوانسته این عقب ماندگی را جبران کند اما فضای تعامل بین شورا و دولت تاحدی شکل گرفته است.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، دولت در حوزه حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی، بافت فرسوده، سوخت، جرایم راهنمایی و رانندگی به مردم تهران بدهکار است.

دبیر در این باره توضیح داد:‌ حضور وزرا در سال اول فعالیت شورای چهارم هر چند نسبت به میزان طلب مدیریت شهری، فوائد مالی چندانی نداشت؛ اما باعث شد مسئولان دولتی در جریان مشکلات شهر تهران و ظرفیت های شورای شهر قرار بگیرند.

وی افزود:‌ یکی از اثرات مثبت حضور وزرا هماهنگی هایی بود که آقای زنگنه برای سفر شهردار تهران به چین و تحقق فاینانس ها انجام داد. ادامه این ارتباط می تواند به رفع سریعتر مشکلات بزرگ مردمی که در تهران زندگی می کنند کمک کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد:‌ شورای شهر تهران کمبود بودجه در دولت فعلی را درک می کند اما درک این موضوع کمکی به حل مشکلات مردم نمی کند. دولت باید پرداخت سهم خود از توسعه تهران را در اولویت های خود قرار دهد. چرا که تهران بعد از ۸ سال بی توجهی، تحمل ادامه این وضعیت را ندارد.



انتهای پیام /
 
برچسب ها: بدهی ، شورای شهر ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار