رئیس سازمان نظام دامپزشکی

اجرای قانون جامع دامپروری در سال جاری

صفری گفت: قانون جامع دامپروری که شامل صدور پروانه‌های بهره‌برداری کشتارگاه‌ها ارتقاء بهره‌وری و همچنین بحث ارتقاء سطح دانشجویان می‌شود در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمد رضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت:‌این قانون ظرفیت‌های بیشماری را در بخش کشاورزی و دامپروری به صورت فراگیر ایجاد خواهد کرد و به خصوص آئین نامه ماده 19 تشکیل سازمان دامپزشکی برای امور بهداشتی، فنی ... با محوریت  این سازمان نقش بزرگی را در بیماری‌های بین انسان و دام و بالا بردن کیفیت سطح تولید و اشتغال ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص استفاده از روغن پالم و ضربه جدی که به دامداران و سازمان دامپزشکی وارد کرد افزود: ما وظیفه داریم از سرمایه های تولیدی حمایت کنیم و تکلیف این سازمان پیگیری خدمات و مشاوره در خصوص استفاده از روغن پالم یا هر ماده دیگری با محوریت کمک‌های وزارت بهداشت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: روغن پالم که 40 درصد آن در دنیا مورد استفاده صنایع غذایی است هیچ مشکلی برای سلامت ایجاد نمی‌کند بلکه اگر از حد مجاز فراتر رود برای بیماران قلبی و عروقی مشکل آفرین خواهد بود و این دستگاه‌های متولی که مجوز  واردات این روغن را برای کارخانه‌های مربوطه صادر کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

صفری همچنین در خصوص استفاده روغن پالم از سوی دامداران نیز افزود: این فرضیه اشتباه است زیرا شیر گاو در حالت عادی 3 تا 2/3 درصد چربی دارد و  دامداران نمی‌توانند چنین روغنی را به شیر اضافه کنند زیرا کاملا معلوم و مشخص خواهد شد.

رئیس  سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به 90 ساله شدن این  سازمان و فعالیت‌های پیش روی آن افزود: از سال 1303  که این سازمان با محوریت رفع طاعون در کشور تشکیل شد  تاکنون فعالیت های بیشماری از سوی این سازمان که شامل ارتقاء سطح دانش دانشجویان دامپزشکی که به 31 هزار نفر در کشور می‌رسند به این مهم دست پیدا کرده است و همچنین در درمان بیماری های عفونی بین انسان و دام که حدود 49 درصد  از بیماری‌ها را تشکیل می دهد تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری با سازمان‌های انستیتوپاستور و موسسه سرم سازی رازی در خصوص تولید دارو و درمان بیماری‌ها داشته است.

محمد رضا صفری در پایان یادآور شد: مجموعه دامپزشکی سعی دارد یک تفاهم نامه طی دو هفته آینده با فرهنگستان علوم دامپزشکی امضا کند که به ارتقاء کمی و کیفی این علوم که طی سالهای اخیر با روکود مواجه شده بود بی‌انجامد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ارتقاء ، سطح ، دستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار