اولویتی بالاتر از بهداشت و درمان در قم نیست

استان قم باید با استان هایی مثل اصفهان مقایسه شود اما در حال حاضر به لحاظ امکانات از شهرستان کاشان که در مجاورت قم قرار دارد نیز عقب تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این مطلب را رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خیرین و جمعی از مسوولین کشوری و استانی بیان کرد و افزود:
اگرچه مسوولین سعی در رفع مشکلات عدیده ی این استان در حوزه سلامت داشته اند اما با توجه به جایگاه ویژه استان قم و حضور فرهیختگان  بیش از 105 کشور جهان در این شهر که در حال فراگیری علوم دینی می باشند، هیچگاه آن طور که شایسته ی این استان و مردم ولایتمدار آن بوده ، مسأله بهداشت و درمان مورد عنایت قرار نگرفته است.
دکتر ایرانی خواه تصریح کرد: استان قم باید با استان هایی مثل اصفهان مقایسه شود اما در حال حاضر به لحاظ امکانات از شهرستان کاشان که در مجاورت قم قرار دارد نیز عقب تر است.
وی گفت: رسماٌ اعلام می کنم که جز واحد درمانی شهید بهشتی بیمارستان دیگری در قم نداریم، و واحدهای درمانی دیگر از آنجا که زیر ساخت هایشان از مدتها قبل توسط خیرین بنا شده و نیز به دلیل غبار زمان و عدم تکمیل، نمیتوان نام بیمارستان را بر آنها تلقی کرد.
دکتر ایرانی خواه افزود: ما در حال حاضر در استان به لحاظ کادر آموزشی و به کارگیری اساتید برجسته در حوزه سلامت بسیار قوی عمل کرده ایم و تا امروز در 2 بخش تخصص کودکان و داخلی و سال آینده انشاالله در زمینه تخصص قلب ، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی قم فقر محیط های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم را مهمترین دغدغه حال حاضر برشمرد و افزود: این محیط های آموزشی حتی از امکانات واحدهای آموزشی مقاطع ابتدایی استان نیز در رده پایین تری قرار دارد.
وی گفت: جا دارد از عنایت بسیار ویژه جناب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و شخص وزیر محترم بهداشت تشکر و قدردانی کنم که به حق تا به امروز از هیچ کمکی دریغ نکرده اند، همانگونه که استاندار محترم نیز مشکل بهداشت و درمان را جزو اصلی ترین دغدغه های خود قرار داده است.
اما در خواست ما از مسئولین محترم این است که اعتبار استان قم را در ردیف استان های طراز اول کشور دیده تا شاهد رشد این مسئله مهم  که مستقیماٌ با سلامت شهروندان ارتباط دارد باشیم.
وی در پایان ضمن تشکر از حاضرین و بانیان تشکیل جلسات اتاق فکر و نیز کارگروه سلامت با حضور تاثیر گذاران استان و خیرین تقاضای مساعدت بیشتر تا حل کامل مشکلات را کرد.
برچسب ها: اولویت ، بهداشت ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار