هرچه انتقال فرودگاه مهرآباد دیرتر انجام شود، خسارت وارده به بیت المال بیشتر می شود

یکی از فعالان محیط زیست با بیان اینکه مناطق اطراف فرودگاه مهرآباد از آلوده ترین مناطق شهر تهران به لحاظ آلاینده های هوا و صوت هستند، گفت: مسئولان دولتی باید هرچه سریعتر نسبت به انتقال فرودگاه مهرآباد از شهر و فراهم کردن زیرساخت های لازم در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدام کنند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسین عبیری گلپایگانی در خصوص لزوم انتقال فرودگاه مهرآباد از شهر تهران بگفت: ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد در آلوده ترین منطقه از لحاظ آلودگی صوتی و هوا زندگی می کنند و این در حالی است که هنوز برنامه مدونی برای انتقال فرودگاه مهرآباد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شدت آلودگی صوتی در این مناطق بسیار زیاد است، افزود: زمانی فرودگاه مهرآباد در شهر تهران ساخته شد که اطراف آن زمین های خالی وجود داشت و هیچ مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی کرد اما هم اکنون این فرودگاه به نوعی در مرکز شهر قرار گرفته و دور تا دور آن مناطق مسکونی وجود دارد.

گلپایگانی با اشاره به اینکه روزانه حجم زیادی پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام می گیرد، تصریح کرد: بنزین مصرفی توسط هواپیماها و تعداد پروازهایی که از فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد ،میزان آلودگی هوا و آلودگی صوتی را در این محدوده افزایش داده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

این فعال محیط زیست در ادامه گفت: همچنین وجود فرودگاه در داخل شهر موجب شده است که حجم ترافیک در این محور افزایش یابد. به عنوان مثال زمانی که حجاج از سفر مکه و مدینه بازمی گردند، به طور میانگین حدود 250 نفر استقبال کننده دارند که این حجم از استقبال کنندگان علاوه بر ترافیکی که ایجاد می کند، آلودگی هوا را نیز در این مناطق افزایش می دهد.

گلپایگانی با اشاره به فلسفه احداث فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: متاسفانه هنوز زیرساخت های این فرودگاه فراهم نشده و جابه جایی مسافران از فرودگاه امام(ره) با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه سلامت و ایمنی شهروندان موضوع مهمی است که باید مسئولان توجه کافی به آن داشته باشند، اضافه کرد: از مسوولان دولتی می خواهیم که هر چه سریع تر زیرساخت های فرودگاه امام خمینی(ره) را فراهم کنند تا پروازها از این فرودگاه انجام شود و خطراتی که فرودگاه مهرآباد برای شهروندان تهرانی دارد، رفع شود.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: باید دانست که هر چه پروژه ها و زیرساخت های فرودگاه امام (ره) دیرتر به اتمام برسد و به عبارتی زمان بر شود، میزان خسارتی که به بیت المال وارد می شود بیشتر است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار