جشن ملی روز بزرگداشت امامزادگان در 2 هزار امامزاده کشور آغاز شد

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز 5 ذی القعده به نام روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است،گفت: جشن های زیر سایه خورشید به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان و همزمان با دهه کرامت از امروز در 2 هزار امامزاده کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن ربیعی ، مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف درخصوص نامگذاری روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 تصویب کرد که از سال 91 روز پنجم ذی القعده در تقویم ها به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شود.

وی افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه در کل کشور با هدف ارتقاء معرفت دینی و بصیرت افزایی مردم، برنامه ریزی های لازم برای ترویج سیره اهل بیت (ع) و امامزادگان و جایگاه این بقاع متبرکه به عنوان بقعه های بهشتی در میان مردم انجام داده است.

ربیعی ادامه داد: تکریم امامزادگان تکریم رسالت و امامت است چرا که خداوند متعال در قرآن کریم به رسول گرامی اسلام صلی ا... علیه و آله فرمود که برای اجر و مزد رسالت، از مردم مودت ذوی القربی را بخواهد که منظور همان اهل بیت علیهم السلام هستند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های این سازمان در روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: امسال در 300 بقعه متبرکه همایش تکریم امامزادگان با حضور سخنرانان شاخص و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در 1550 بقعه متبرکه نمایشگاه وارثان عترت برگزار خواهد شد که شامل مطالب تاریخی و سیره امامزادگان است، تصریح کرد : پرتال جامع امامزادگان و مجموعه مقالات 4 جلدی با موضوعات «امامزادگان و حیات فرهنگی»، «حرمت حرم»، «امامزادگان تجلیگاه هنر قدسی» و «چونان دری گشوده به بهشت» شب گذشته در همایش روزملی بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) رونمایی شد.


انتهای پیام /





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار