امرودی در جمع خبرنگاران:

ارائه تخفیفات 50 درصدی پوشاک در نمایشگاه‌های شهرداری تهران / جمع آوری کمک‌های مردمی به غزه در 400 نقطه شهر

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ارائه تخفیفات 50 درصدی پوشاک در نمایشگاه‌های ویژه استقبال از مهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود به تشریح ویژه برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهری تهران در خصوص آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس پرداخت و اظهار داشت: از 12شهریور برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان باز باران در راستای مصوبات مهر قلم شورای اسلامی شهر تهران در سطح شهر اجرا خواهد شد.

وی از سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی به عنوان 3محور اصلی برنامه‌های شهرداری تهران یاد کرد و افزود: اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در سرای محلات، مراکز وابسته به شهرداری، برگزاری کارگاه های کنترل فرش، سبک تولید از مهم ترین فعالیت های معاونت اجتماعی در جهت اجرایی نمودن  این محور است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر این که هویت محله‌ای نیز از دیگر رویکرد‌های شهرداری تهران در اجرای برنامه هاست تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهددر محلاتی که شهروندان از شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر برخوردارند درصد آسیب‌های اجتماعی کمتر بوده و این بیانگر آن است که باید در جهت ایجاد فضایی که سبب حل مشکلات  در فضای محله گردد تلاش نماییم.

*نصب  38پرچم جمهوری اسلامی در سطح شهر تا پایان سال


امرودی با بیان این که هویت انقلابی و ملی از دیگر مسائل مهمی است که مدیریت شهری به آن توجه ویژه‌ای نموده تصریح کرد: نصب72 پرچم جمهوری اسلامی ایران  به نیت 72 تن شهید کربلا در سطح شهر و منقش به نام الله بیانگر این توجه است ضمن این که در صددیم این تعداد را به 110 عدد ارتقا دهیم.

*جمع آوری کمک‌های مردمی به غزه در 400نقطه شهر


وی در ادامه با اشاره به این  که موضوع قدس و  فلسطین به عنوان یکی از محورهای شاخص فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر است اظهار داشت: در همین راستا ستادهایی جهت جمع آوری کمک‌های مردمی در 400 نقطه شهر فعال شده‌اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به تدوین نیم رخ محله در راستای شناسایی مشکلات محلات اشاره نمود و افزود: اجرایی نمودن این طرح سبب بررسی و حل آسیب‌های اجتماعی محلات بر اساس اولویت مختص هر محل خواهد شد.

امرودی در ادامه به برپایی نمایشگاه‌هایی با عنوان مهر تربیت و با هدف شناساندن فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها، اقوام، ایرانی در 22منطقه شهر تهران اشاره کرد و  گفت:‌ در قالب نمایشگاه‌های دیگری نیز با عنوان باز باران نوشت ابزار و پوشاک با شاخص اسلامی و ایرانی عرضه خواهد شد که البته در مناطق2،5،18و16 علاوه بر عرضه محصولات کارگاه‌هایی نیز در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی از میدان صنعت، برج میلاد، بوستان گفتگو و دریاچه چیتگر با عنوان محل برگزاری نمایشگاه‌های دایر در غرب شهر اشاره نمود و افزود: در شرق تهران نیز این نمایشگاه‌ها در فرهنگسرای اشراق، میدان امام حسین، و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود ضمن این که شهروندان جنوب تهران نیز می توانند با مراجعه به نمایشگاه‌های مستقر در پیاده راه باب همایون، بوستان بزرگ ولایت و بوستان قائم در منطقه 18 اقلام مورد نیاز خود را از ساعت 10 صبح تا 10 شب تهیه نمایند.

*تخفیف 50 درصدی پوشاک در نمایشگاه‌های شهرداری تهران 


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به عرضه 3500 بارکد محصول نظیر دفاتر، لوازم التحریر،  اسباب بازی فکری و آموزشی اظهار داشت: تمامی این اقلام با تخفیف 35 درصد به شهروندان توزیع می‌شوند که البته تدابیر لازم در جهت توزیع 353 بارکد پوشاک، با تخفیفات 50 درصد نیز در این نمایشگاه‌ها صورت پذیرفته است.

امرودی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی، پخش فیلم، تئاتر خیابانی،جشنواره کوتاه مدت و جلسات پرسش و پاسخ با محوریت ارائه مشاوره در خصوص مسائل مرتبط با تحصیل دانش آ‌موزان در 22 نمایشگاه باز باران  تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های اقوام در 22 نقطه شهر تهران و در6 محور مرتبط با آداب و رسوم استان‌ها، اقوام توأم با برپایی کارگاه‌های آموزشی و ارائه  اطلاعات در خصوص جاذبه‌های فرهنگی گردشگری، نقش ملی، جلوه‌های ایثار و تعداد شهدای هر قوم از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران است.

* برپایی 132 جشن و آئین بازگشایی مدارس

وی در ادامه اظهار داشت: برپایی 132 جشن و آئین بازگشایی مدارس با همکاری آموزش و پرورش و نیز نقاشی 2200فضا، مدارس، شعار نویسی، دست نوشته از دیگر فعالیت‌هایی  است که تا 15مهر ماه تداوم خواهد داشت.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اعزام شهروندان به غرب کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی یاد کرد، و افزود: اعزام 6هزار شهروند همه روزه و  از 19منطقه شهر تهران از اقدامات شاخصی است که با هدف شناسایی جلوه‌های دفاع مقدس اجرا شده و تا 25 شهریور ماه تداوم خواهد داشت.

امرودی پخش اذان از ساختمان‌های شهرداری، مساجد و مدارس را یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: خانواده‌هایی که تمایل به پخش اذان از منازل خود دارند می‌توانند  جهت اجرای این نذر فرهنگی خود با مراجعه به واحدهای شهرداری سیستم صوتی مورد نیاز خود را تأمین نمایند. ضمن این که واحدهای سیاری نیز جهت ارائه خدمات به مساجد راه اندازی شده که تمامی مساجد از طریق تماس با 137از این خدمات برخوردار خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که به گفته دکتر گلزاری معاون امور ساماندهی جوانان در وزارت ورزش چرا تاکنون فعالیت کلینیک خانه‌‌های کنترل خشم عملی نشده  تصریح کرد: هرچند مأموریت شهرداری تهران اجرای مأموریت دیگری است و اجرای کلینیک خانه‌‌های کنترل خشم و دیگر اقدامات سلامت محور تنها به نوعی حساس کردن شهروندان از حوزه فرهنگی است افزود: مقدمات اجرای کار فراهم شده و تنها در چگونگی تأمین منابع ابهاماتی وجود دارد که با همکاری وزارت ورزش و جوانان عملی خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به فعالیت‌های رصد تهران در برج میلاد اشاره کرد و افزود: تمام اطلاعات مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی در این مرکز بارگذاری شده  و هر ساله نیز تجدید می‌شود. چرا که برخی از مسائل نظیر آ‌سیب‌های اجتماعی به گونه‌ای است که دائم در حال تغییر است و لازم است که اطلاعات آن در جهت ارائه برنامه ریزی صحیح به روز گردد.

افتتاح مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران تا دو ماه آینده

امرودی در ادامه با بیان  این که شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای جهت آمایش فضاهای فرهنگی در نظر دارد افزود: چرا که این فضاها هر ساله در حال توسعه و افزایش است به طوری که تا دو  ماه آینده مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران افتتاح خواهد شد.

 *بازدید 14میلیون نفر از اماکن گردشگری شهر تهران 

وی در پایان به فعالیت 23آژانس گردشگری در سطح شهر خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر  این امکان برای شهروندان فراهم است که با تماس با سامانه 137 از امکانات گردشگری استفاده نمایند و این در حالی است که تا کنون 14میلیون سفر در سه مسیر یک روزه و هفت مسیر نیم روزه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
مگر پوشاک چقدر سود داره که 50% تخفیف میدن
یا اینکه قبلش گران فروشی میکردن یا اینکه جنسهای از رده خارج رو میفروشن.
آخرین اخبار