بصیری خبر داد

ایده های خلاق شهروندان در ایده بازار تخصصی شهرداری تهران

معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع از به‌‌کارگیری ایده‌های خلاق شهروندان و متخصصان در عرصه‌هاي مختلف در"ایده‌‌بازار تخصصی شهرداري تهران" خبر داد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ،بصیری معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع اظهار داشت : در راستای توسعه و تعمیق ارتباط میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری و هم چنین بهره مندی از خلاقیت و تفکر سازنده صاحبان ایده راه اندازی"ایده بازار تخصصیشهرداری تهران " ضروری به نظر می رسید.

بصیری با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد برای جذب ایده های مردمی گفت : شهرها و نهادهای هدایت‌کننده آن، به دليل تحولات مختلف در طول زمان همواره با چالش‌های جديدي روبه‌رو هستند ؛ بروز اين چالش‌های جدید به معنای نیاز به راه‌حل‌های جدید و خلاقانه است و يکي از مهم‌ترين مسيرها برای دستیابی به راه‌حل‌های جدید، استفاده از ايده‌هاي خلاق است .

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: یک ایده مراحل مختلفی را سپری می‌کند تا از خام بودن به یک ایده بالغ و عملياتي تبدیل شود و  به همين منظور، يکي از  اهداف اين ايده‌بازار تخصصی حرکت از ایده‌های خام به سمت ایده‌های بلوغ یافته و عملياتي نمودن آنها است. 

بصیری  افزود : با توجه به اين رويکرد، ايده‌بازار تخصصیشهرداري تهران محورهاي مشخصي را تعيين نموده تا بر اساس آن ايده‌هاي هدفمند براي حل چالش‌هاي پيش‌روي شهرداري تهران را جذب نموده و سپس به پرورش آنها بپردازد. 

وی در ادامه گفت: ایده ها پس از دریافت در سايت "ايده‌بازار تخصصی شهرداري تهران" به نمايش در مي‌آيند تا امکان تبادل نظر پيرامون ايده‌ها فراهم گردد و اين امر سبب مي‌شود تا ايده‌‌پردازان از نظرات صاحب‌نظران در مورد ايده خود آگاه شوند و در برخي موارد گروه‌هاي دو يا چند نفره با ايده‌هاي مشترک شکل بگيرد و در عمل، مرحله بلوغ ايده‌ها آغاز گردد. 

معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ارتباط با ایده های برتر عنوان داشت : کميته علمي ايده‌‌بازارتخصصی از ميان ايد‌ه‌هاي ارسالي، ايده‌هاي نوآورانه، غيرتکراري و داراي قابليت ايجاد ارزش افزوده براي شهر و شهرداري تهران را انتخاب و از صاحبان ايده تقاضا مي‌کند در کارگاه‌هاي تخصصي پرورش ايده (به صورت جمعي يا فردي) شرکت نمايند.

وی اظهار امیدواری کرد : شکل دهی جریان و تفکر ایده بازار تخصصیشهرداری تهران در سیستم مدیریت شهریو اقداماتی از این دست منجر به رشد و بالندگی شهر گردد.

بصیری ادامه داد : در اين کارگاه‌ها که با حضور صاحب‌نظران و متخصصان و همچنين صاحبان ايده‌ برگزار مي‌گردد، امکان پرورش هر چه بيشتر ايده‌ها و بلوغ‌ يافتن آنها فراهم مي‌گردد. 

وی افزود : در نهايت، ايده‌هاي برتر در ايده بازارتخصصی شهرداري تهران مورد تقدير و در صورت استفاده و بهره‌برداري مستقيم از ايده‌ها امکان همکاري ايده‌پردازان با سازمان‌هاي مختلف شهرداري تهران نيز مهيا خواهد گرديد. 

بصیری در خاتمه در باره  محورهاي فراخوان ايده‌بازار تخصصیشهرداري تهران گفت : محورهای اصلی و زیر محورهای حوزه مدیریت شهری احصاء شده است و به زودی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایده ، خلاق ، شهرداری ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار