نیت‌های استعماری، در پس قطعنامه‌ای بین‌المللی

به محض صدور قطعنامه "1270" شورای امنیت در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی، انبوهی از اظهارات متناقض در خصوص مبارزه یا تروریسم، ظهور کرد؛ این در حالی است که هرگونه مبارزه با آن، باید با هماهنگی دولت سوریه باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ به محض صدور قطعنامه "1270" شورای امنیت در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی "داعش" و "جبهه ی النصره"، انبوهی از اظهارات متناقض ظهور کرد؛ به نحوی که، همین دولت های غربی، تلاش کرده اند راه حل هایی را برای حمله به این دوگروه تروریست و خلاص شدن از شر آنها، بیابند... هرچند، اظهارات سری و مخفیانه نشان از نگرانی هایی دارد که با استناد به اظهارات سران غرب و متحدان آنها که در پس صدور قطعنامه ای اینچنینی قرار دارند، این دولت ها، تحت پوشش مبارزه با تروریسم پنهان می کنند؛ قطعنامه ای که سوریه، به شرط آنکه با هماهنگی با ان به عنوان دولتی که حق حاکمیت دارد، اجرا شود، از آن استقبال کرده است، ولی اگر بدون هماهنگی با دولت سوریه، هواپیماهای آمریکایی، عمق نیروهای داعش را هدف قرار دهند، تجاوز به سوریه محسوب می‌شود.

این چه مفهومی دارد که وزیر خارجه آمریکا، جان کری اعلام می کند، آمریکا از نیروهای عراقی و مخالفان اعتدالگرا در سوریه ، در مقابله با سازمان تروریستی داعش، حمایت کرده و برای جذب حمایت هم پیمانان اروپایی، در اجلاس آینده ی "ناتو" که در شهر ولز برگزار خواهد شد، تلاش خواهد کرد و پس از آن، به خاور میانه سفر خواهد کرد؟

همچنین، مفهوم اعلام آماده باش کامل انگلیس در خصوص اجرای اقداماتی علیه تهدیدات تروریستی روبه رشدی که با آن مواجه است و ادعا دارد که این کشور با تهدید جدی از جانب تروریسم بین الملل روبه روست، چیست، آن هم در زمانی که نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون، بر حضور بیش از 500 انگلیسی در سوریه، برای مشارکت در جنگ حضور دارند  و سازمان تروریستی داعش، تهدید بزرگی برای امنیت ملی انگلیس به شمار می رود، تاکید دارد؟!

منظور از اعلام هزینه ی عملیات نظامی آمریکا در عراق که در مقابل هزینه ای که پنتاگون در افغانستان خرج می کند، صورت حساب بسیار ناچیزی می باشد، چیست؟ بویژه اینکه می دانیم، مواد مخدر افغانستان، زیر نظر آمریکا وارد بازار می شود و به فروش می رسد، همانطور که داعش، نفت و گاز عراق را با تکیه بر اصل "دست توجیب خود بودن"، به صورت غیر قانونی به فروش می‌رساند؟ 

موارد بسیار دیگری وجود دارد که به هنگام صحبت از مبارزه با ترویسم و بررسی آن، در نظر گرفته نمی شود؛ اکنون، جامعه ی غربی، برای ایجاد نقشه ای جدید برای منطقه، وارد سناریوی جدیدی شده است؛ نقشه ی جدیدی که غرب، از آغاز جنگ علیه سوریه و پیش از آن، علیه عراق، نتوانسته بدان دست یابد و تنها توانسته، به وسیله ی گروهک داعش، آشوب و هرج و مرجی به راه اندازد و خود به خوبی میداند که چه می کند؛ غربی ها، هنوز، در آسمان ها به دنبال یافتن راه حل هستند، این در حالی است که اگر واقعا به دنبال راه حل باشد، راه حل ها در مقابل و به دست خود آنهاست.

دولت سوریه، بارها تاکید کرده است که غرب وظیفه ای جز، اقدام سریع در قطع سرمایه گذاری، کمک ها و حمایت از تروریست ها و نیز بازخواست و مجازات دولت های مولد و حامی تروریست ندارد و باید به صورت جدی، برای خلاص شدن از شر تروریسم جهانی که نه فقط منطقه، که حتی جهان غرب را نیز تهدید می کند و آن را به لقمه ی چرب و نرمی در دهان تروریسم تکفیری متوحش مبدل می سازد، تلاش کند.. وظیفه ی سرکوب کردن تروریسم در سوریه، تنها بر عهده ی سوریه است و هرگونه مبارزه با آن، باید با هماهنگی این دولت باشد و چنانچه مبارزه با آن بدین شیوه اجرا نشود، از آن، چنین برداشت می شود که نیت هایی استعماری وجود دارد که با سوء استفاده از یک قطعنامه ی بین المللی، به دنبال ترسیم نقشه ی جدید در منطقه است، که این اقدامات، چنانچه به شیوه ای صهیونیستی، در سایه ی تروریسم ساختگی صورت گیرد، این قطعنامه را به قطعنامه ای تجاوزکارانه مبدل می‌سازد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار